Vale skriver på för Yamaha för 2015 & 2016

Tror inte Lorre skulle göra sig bra på Honda....Han kör motogp som en 250 förare. vida svängar med hög kurvhastighet. De som kör snabbt på Honda kör in hårt på broms och vänder rund skarpare än yamahan och gaaaasar ut.
Det är därör Lorre har ofta rätt svårt att hänga på någon annan förare som är lite snabbare...
Nä Yamaha behöver invenstera i en nyare motor med mera pulver så de inte tappar på rakorna...broms och kurvtagning kan de men har i alla år tappat mot Honda i gaspådrag...
 
Lorre lär skriva på han också, det är bara nra detaljer som återstår att lösa innan han skriver på!

Och vem skulle Yamaha annars vilja ha, då...?

Glöm båda Espargaro-bröder. Kan inte tänka mig att Yamaha är intresserade av någon av dem i ett fabriksteam då det är öppenbart att ingen av dem är pallkandidater. Och Moto2 i år är svagare än föregående säsonger. Även om Tito Rabat dominerar nu så har ju inte rosat marknaden jämfört med Marquez och Pol Espargaro. Deras hopp är/var möjligtvis att Dani inte skriver på för Honda, men detta verkar redan långt gånget.
 
Och vem skulle Yamaha annars vilja ha, då...?

Glöm båda Espargaro-bröder. Kan inte tänka mig att Yamaha är intresserade av någon av dem i ett fabriksteam då det är öppenbart att ingen av dem är pallkandidater. Och Moto2 i år är svagare än föregående säsonger. Även om Tito Rabat dominerar nu så har ju inte rosat marknaden jämfört med Marquez och Pol Espargaro. Deras hopp är/var möjligtvis att Dani inte skriver på för Honda, men detta verkar redan långt gånget.

Jag vet vad du kan och ser vad du skriver...
Men är verkligen EsA så långt från en riktigt styrning?
Tror stallet är mer än nöjda med säsongen och EsA hittills.
Aldrig att EsA är en bättre pilot än Lorry, men om Lorre försvinner är nog EsA långt fram i kön. :)
 
Och vem skulle Yamaha annars vilja ha, då...?

Glöm båda Espargaro-bröder. Kan inte tänka mig att Yamaha är intresserade av någon av dem i ett fabriksteam då det är öppenbart att ingen av dem är pallkandidater. Och Moto2 i år är svagare än föregående säsonger. Även om Tito Rabat dominerar nu så har ju inte rosat marknaden jämfört med Marquez och Pol Espargaro. Deras hopp är/var möjligtvis att Dani inte skriver på för Honda, men detta verkar redan långt gånget.

Jag skrev att lorre kommer att skriva på bara detaljer återstår! Precis som du säger, vem skulle kunna ersätta lorre i dagsläget, ingen. Men det hade varit kul å se bröderna i tech3, aleix tror jag hade kunnat göra ett riktigt bra jobb men smith verkar dom inte vilja flytta på, har han betalat så mkt för sin plats i teamet? Aleix i mina ögon är en bra mkt bättre pilot än smith och det skulle vara kul å se vad han skulle kunna åstadkomma på en hyfsat potent hoj som tech 3-yamahan:tummenupp

Du som är insatt. Vad skiljer aleix produktions-yamaha kontra tech 3:s yamaha-hojar?
 
Last edited:
Men är verkligen EsA så långt från en riktigt styrning?

Han är ingen dålig förare men jag skulle bli mycket överraskad om han är aktuell för en fabriksstyrning. Jag kan inte se hur någon rankar honom högre än Rossi, Lorenzo, Marquez, Pedrosa eller Dovi. Snarare samma nivå som Bradl, Bautista, Crutchlow och Iannone...?

Du som är insatt. Vad skiljer aleix produktions-yamaha kontra tech 3:s yamaha-hojar?

Grovt beskrivet så är Tech3-hojen identisk med hur fabrikshojen var i början av säsongen, medans Forwardhojen använder ram- och svingkonceptet från 2012-2013, lite egna kåpor och smådetaljer samt de grejer som är specifika för open (Marellis programvara, mer bensin och tillgång till supermjuka däck så att man kan imponera med monstertider på fredag morgon...).
 
Jag vet vad du kan och ser vad du skriver...
Men är verkligen EsA så långt från en riktigt styrning?

Mitt intryck är att dessa bröder, iaf A, verkar sakna ett tillräckligt kallt huvud för att kunna köra bland de bästa. Vi såg ju hur han förvaltade sin pole, bl.a. Sen är jag inte säker på om han har hastigheten heller. Visserligen har han utklassat andra på liknande material. Men det kan bero på att han satsat mer, och kört närmare gränsen av sin förmåga. Varje gång han varit riktigt snabb har han senare kraschat. Så det beror antingen på huvudet, eller att han kör för nära sina gränser.
 
Mitt intryck är att dessa bröder, iaf A, verkar sakna ett tillräckligt kallt huvud för att kunna köra bland de bästa. Vi såg ju hur han förvaltade sin pole, bl.a. Sen är jag inte säker på om han har hastigheten heller. Visserligen har han utklassat andra på liknande material. Men det kan bero på att han satsat mer, och kört närmare gränsen av sin förmåga. Varje gång han varit riktigt snabb har han senare kraschat. Så det beror antingen på huvudet, eller att han kör för nära sina gränser.

Jag hade dock gärna sett aleix på en t ex tech3-hoj! Jag har imponerats av honom i ett par års tid nu och jag tycker att han förtjänar att sitta på bättre material:tummenupp
 
Pedrosa och Lorenzo kan byta plater. Skulle gynna båda, Lorenzo får möta Marquez på samma villkor och på samma material.

Pedrosa blir inte längre ifrånåkt av sin yngre mindre erfarna teamkompis och kanske får lite nytändning pga. nytt märke.
 
Beträffande Lorenzo så handlar inte om Yamaha vill utan om vad Lorenzo själv vill. Nästa år kommer Lorenzo att köra Ducati tillsammans med Dovi efter att Krutlov blir petad till ett satelitteam.
 
Nu är det klart, honda har signat peddot för ytterliggare 2 år!
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top