Valborg i Uppsala

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Hejsan folket!

Hoppas nu att det blir ett riktigt kalasväder på valborg & att vi kan fira i solen.
Vad ska ni göra & var ska ni hålla till?

Jag har lite hojfolk på besök denna dag. Vi ska ta en grillning & lite partaj hos mej, men även ut i stan & kolla. Vore kul om man kanske träffade några andra Uppsalabor i någon park för att käka lite & ta nån bärs ihop.

// Ullis

Last edited:
Sista April!

Förra året (eller om det var året före ) gick jag minsann och letade efter er i stadsparken men hittade er aldrig..

Jag kommer nog säkert sitta på någon gräsmatta nånstans med rusdryck i handen (om det är fint väder) så om det är fler som tänkt bege sig ut håller jag med Ullis att det vore kul att träffas!

Hejsan folket!

Hoppas nu att det blir ett riktigt kalasväder på valborg & att vi kan fira i solen.
Vad ska ni göra & var ska ni hålla till?

Jag har lite hojfolk på besök denna dag. Vi ska ta en grillning & lite partaj hos mej, men även ut i stan & kolla. Vore kul om man kanske träffade några andra Uppsalabor i någon park för att käka lite & ta nån bärs ihop.

// Ullis

Förra året (eller om det var året före ) gick jag minsann och letade efter er i stadsparken men hittade er aldrig..

Jag kommer nog säkert sitta på någon gräsmatta nånstans med rusdryck i handen (om det är fint väder) så om det är fler som tänkt bege sig ut håller jag med Ullis att det vore kul att träffas!

hmm....hade vi inte mobiler på den tiden!!?? ;)

Jag har suttit i stadsparken de senaste 10 åren, i år vet jag inte hur det blir. Har inte planerat så långt än.

Ingenting är planerat ännu, men jag kommer säkerligen besöka både slottsbacken och stadsparken på valborg.

Å inte fan verkar det funka nå bra idag heller. Har Riiiingt dej, vill driiiiicka bärs. Men men, du svärmar väl i Gävle numera bara :(

Nja, just nu sitter jag på Uppsala Taxi och telefonistar, med tomt batteri på mobilen. ... Men när jag slutar vid 20.30 så ska jag upp till Gävlet och svärma satan....:tuttar

Edit: vi får ta en kväll senare i vår....;)

Last edited:
Nu börjar det närma sej.

Så folket, vad har ni för några planer??

Det är ju vanlig arbetsdag, vilket jag inte tänkt på så de lär ju inte vara lika mycket folk ute på stan på dagen som två tidigare år.

Är ledig men kommer ta det lugnt!
Ska grilla lite mot eftermiddagen hos en polers. Inte så mycket mera
vad jag vet än iaf!

Vi har alla våra barn på valborg, så det blir en lugn kväll.

Till er andra.... Ha en kul kväll, men va rädda om er.... :tummenupp

Som vanligt firas Valborg på Åland. (passande nog heter lokalen vi bor just Valborg)Finns inget bättre än att sitta och dricka bärs i bastun efter en hel dag på hojen i dagarna 3 :) Jag ser det mest som en bonus att jag slipper Uppsala och VM i tonårsfylla :fyllisar

Alla här verkar lediga på valborg??
Alla de som jag ska umgås med, förutom killen då som är egen, ska jobba. En del heldag, en del halv.

Åland låter inte helt fel, verkar vara ett gäng som kommer att tillbringa sin tid där.

jag e ledig iaf, har inhandlat bärsa idag :D
/z

Inte ledig men efter jobbet blir det Björklinge, ska umgås med massa mc folk. Dock kör hela bunter dragracing.

Det är ju vanlig arbetsdag, vilket jag inte tänkt på så de lär ju inte vara lika mycket folk ute på stan på dagen som två tidigare år.

Jo, det kommer det nog att vara.. Det brukar mest bero på vädret, inte på om det är en arbetsdag eller inte :D

Det blir lite stillsamt firande hemma med familjen och pyssel i trädgården, någon pilsner och mek med hojen (om jag inte redan är klar då). Är ansvarig för hela ålandslägret (där bl.a. M:et ska supa sig redlös :D ), men åker bara över för att kolla av att allt funkat lagom till sista dagen. Lilltjejen hemma och allt runtomkring är viktigare just nu.

Sista april-firande inne i Uppsala var det länge sedan jag var med på (tio år minst). De senaste åren har det varit Åland med motard/bärs/bastu som gällt. Innan dess var det grillfester hos polare ute på landet och hojturer för att slippa allt glaskross och stök.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8