Valaffischer...

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
....är inte det lite stenålder? Det ser för risigt ut när de hänger 88 stycken på svaj efter varandra på rad. Ser ju för risigt ut och belastar även miljön onödigt mycket.

Vem kollar på dom? Kanske kollar man på EN, men de andra 87?

Nu är modellen i nära nog alla branscher att annonsera på nätet (google, banners, viralt, video osv osv), men nej. Politikerna kör på i samma spår som på 40-talet. Gör de det i styret av landet också måntro?

(De rödgröna gör det garanterat, men hur gör alliansen?)

Håller med. Snacka om nedskräpning på hög nivå.

"Det är bra för massavedspriset". :tummenupp Pappas kommentar om allt "onödigt" pappersanvändande.

Jag blev skitförbannad när jag for till jobbet i morse och hittade 4 st valaffischer sittande på min gräsmatta på MIN tomt.

Nu har jag fyra stora hål i gräsmattan efter stollparna, va fan ska dom sätta upp sånt på privat mark för??

Jag blev skitförbannad när jag for till jobbet i morse och hittade 4 st valaffischer sittande på min gräsmatta på MIN tomt.

Nu har jag fyra stora hål i gräsmattan efter stollparna, va fan ska dom sätta upp sånt på privat mark för??

Bara kontakta din lokalblaska och bre på om hur vidriga de där såssarna som skräpade ner din gräsmatta är :D

Fysisk jävla spam. Vad fan fyller det för poäng att sätta upp sjuttioelva skyltar på samma ställe med någon lokalpolitikers rövlika nylle på samtliga?

Jag var i bredäng och jobbade här om dagen... Det var mest sverigedemokraternas affisher som låg på backen och skräpade... Jag förstår inte.. :D
Det var nästan så jag funderade på att själv sätta upp dom igen...

"Det är bra för massavedspriset". :tummenupp Pappas kommentar om allt "onödigt" pappersanvändande.

Han har rätt!

http://www.vk.se/Article.jsp?article=375204&sc=2

moderater_1_468_lasarbild.jpg

Tryckerier, pappersbruk och reklammakare tjänar pengar så vad fan gnäller ni om? :sissy

;)

Värst av allt är ju att höra radioreklamerna dom kör, speciellt dom lokala. Tala om att skedmata folk med skit.

Det är en moderat böna man ser på affischerna i Sthlm som ser rätt lustig ut. Nån som vet vem jag menar?

Näe, värst är att dom tar sina kassa reklambudskap till internetz:

Det där klippet var det roligaste jag sett på länge. Stackarn kan ju inte prata:D

Blev smått irriterad när jag häromdan kom körandes med bil och skulle göra en vänstersväng. Sikten till vänster var noll då den blockerades av en valaffisch. Det var kanske inte så oväntat att det var just Vänsterpartiet Kommunisterna som satt den där:huvet

Last edited:
Det enda jag egentligen undrar är: får mitt företag göra reklam på samma sätt? :va

Finns en hel del regler:

"
Reglerna för valaffischering är många:

• Affischerna får inte placeras utmed motorväg eller annan likvärdig led, och ej heller på bro över motorväg.

• Man får inte sätta upp affischer i kurvor och korsningar, eller i övrigt så att sikten försämras.

• Affischerna ska sitta minst tre meter från vägkanten och ej i anslutning till övergångsställen. Vid rondeller eller vägkorsningar ska avståndet vara minst 25 meter.

• Plakat med stor textmängd får inte placeras så att de vänder sig mot fordonsförare.

• Affischerna får inte vara större än fyra kvadratmeter. De ska hållas under uppsikt så att de inte ser skräpiga ut.

• En vecka efter valet ska alla affischer vara borttagna.

I vissa kommuner får valaffischer endast sättas upp på speciellt anvisade platser.

Inte före 20 augusti

Den 20 augusti får partierna börja sätta upp sina affischer."

Det mest provocerande är väl budskapet att Sossarna inte vill vänta längre...

De har tydligen kommit på nu, efter 100 år vid makten, att de ska göra något speciellt.

Man kan undra hur det kommer sig att de, just i år, inte kan vänta längre.

:rofl:rofl:rofl Huvet på spiken

Annars stör jag mig inte så mycket på själva grejen, snarare tvärtom. Det är ju bara val vart 4:e år, tycker det är ganska kul att titta på vad de hittar på. :)

Ni som ylar om nedskräpning och miljö kan väl rösta på MP-nissarna då, och sedan i nästa andetag sätta er på hojen för att nöjesköra lite. Undrar vad som påverkar miljön mest? :rolleyes:

Det är väl för alla jävla snåla pensionärer som inte har internet, är för snåla för att köpa tidningar och lyssnar endast på P1 som ej får diskutera politik.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park