Val mellan 05:or CBR 600RR och Kawa ZX636R?

H4 skrev:
Snyggaste hojen enligt mig:

2003ZX6g.jpg
Hmm... jag ser inte hojen. Det är nåt grönt i vägen tror jag :va
 
Mattias skrev:
Jag har haft hyfsat nya Suzuki som har verkat vara tillverkade av ost och choklad också, så det är inget unikt för Kawasaki. Snarare så är det alltjämt Honda som håller högst kvalitet.
Har haft två hyfsat nya Suzuki och aldrig haft de minsta problem så när det gäller byggkvalitet tycker jag att Suzuki tillhör de bättre.
 
Har aldrig förstått varför Honda fått det rykte dem har. Jag har haft i stort sett alla vanliga märken och flera av varje, jag kan inte komma på något riktigt kvalitetsproblem som hämmat mig på någon av dem. Även Honda har återkallelser och garantiåtgärder.

Jag tror att den här myten byggs på med uttalanden som i den här tråden om att jag kände någon som kände någon som hade sett en Honda en gång och den såg fin ut.

Vi snackar ju inte direkt brittiska hojar från 60- och 70-talet längre där de gjöt motorhalvorna så dåligt att inga packningar höll tätt.

Köp den hoj du vill ha och skit i myter.
 
Ninjaboy skrev:
Har aldrig förstått varför Honda fått det rykte dem har. Jag har haft i stort sett alla vanliga märken och flera av varje, jag kan inte komma på något riktigt kvalitetsproblem som hämmat mig på någon av dem. Även Honda har återkallelser och garantiåtgärder.

Jag tror att den här myten byggs på med uttalanden som i den här tråden om att jag kände någon som kände någon som hade sett en Honda en gång och den såg fin ut.

Vi snackar ju inte direkt brittiska hojar från 60- och 70-talet längre där de gjöt motorhalvorna så dåligt att inga packningar höll tätt.

Köp den hoj du vill ha och skit i myter.
Du menade kawa va? Honda har väl rykte om sig att hålla skapligt hög kvalitet, medan det är lite si och så med kawa.

Har själv haft hojar av alla de 4 stora japsmärkenena och den som krånglade mest var faktiskt en kawa.
 
mb skrev:
Du menade kawa va? Honda har väl rykte om sig att hålla skapligt hög kvalitet, medan det är lite si och så med kawa.

Har själv haft hojar av alla de 4 stora japsmärkenena och den som krånglade mest var faktiskt en kawa.
Nej, jag menade Hondas mytomspunna goda kvalitet som jag inte upplevt som bättre än någon annans. Du upprepar ju gärna tredjehandsinfo direkt där.

Har du haft någon ny hoj? Det är ju lite orättvist att jämföra begagnade hojar som kan ha vitt skild historik.

Jag kan ju lätt kontra med att säga att en av mina Hondor är den hoj som krånglat absolut mest för mig. Är det då rimligt sant? Nej, inte så särskilt då det var en cross och man får räkna med en helt annan service.
 
Ninjaboy skrev:
Nej, jag menade Hondas mytomspunna goda kvalitet som jag inte upplevt som bättre än någon annans. Du upprepar ju gärna tredjehandsinfo direkt där.

Har du haft någon ny hoj? Det är ju lite orättvist att jämföra begagnade hojar som kan ha vitt skild historik.

Jag kan ju lätt kontra med att säga att en av mina Hondor är den hoj som krånglat absolut mest för mig. Är det då rimligt sant? Nej, inte så särskilt då det var en cross och man får räkna med en helt annan service.
Ok, då var det bara en missupfattning.

Sant som du säger att ålder och slitage spelar in. Min gammkawa var en långmilare från -87 (zx750). Men ändå... hade en cb400 i ett par år som jag inte behövde göra någonting med över huvud taget, annat än att byta olja och oljefilter. Minns inte att jag hade något slags problem med den över huvud taget och ändå körde jag ganska mkt. Tourade tom (tro det eller ej :hihi) med den i norge en gång :)
 
Ok jag var förbi Avamc som hastigast och såg kawan för första gången. Mitt intryck i allmänhet är att den ser grym ut, mer heltäckande kåpor (än Honda) och ett kompakt chassi. Ok där kommer haken lite. Vindrutan är väldigt lågt placerad :va och med mina 190 cm så blir det en hel del vind att slåss med under färd.

Jag måste nog tillbaka igen snart, nog måste det finnas en double bouble ruta som tillval. CBR:en har en högre vindruta som skyddar mig bättre. Nåja lägger till
- låg vindruta.
På kawans minuskonto. Än så länge fortfarande oavgjort i övrigt.

Jag vill ha båda :4skrika
 
ape skrev:
Ok jag var förbi Avamc som hastigast och såg kawan för första gången. Mitt intryck i allmänhet är att den ser grym ut, mer heltäckande kåpor (än Honda) och ett kompakt chassi. Ok där kommer haken lite. Vindrutan är väldigt lågt placerad :va och med mina 190 cm så blir det en hel del vind att slåss med under färd.

Jag måste nog tillbaka igen snart, nog måste det finnas en double bouble ruta som tillval. CBR:en har en högre vindruta som skyddar mig bättre. Nåja lägger till
- låg vindruta.
På kawans minuskonto. Än så länge fortfarande oavgjort i övrigt.

Jag vill ha båda :4skrika


Är det inte elektronisk styrdämpare på hondan?
 
ape skrev:
Vindrutan är väldigt lågt placerad :va och med mina 190 cm så blir det en hel del vind att slåss med under färd.

Nytt kåpglsa kostar inte mycket. Och du kan dessutom köpa ett poserglas med iridiumfärger. Köp den du gillar bäst men kolla med de andra handlarna ( typ MC varuhuset) om du kan få bättre deal.
 
Jag hade valt Kawa, jag tycker helt enkelt att den är tuffare och kommer oxå att ha mer hk, vad avser kvaliteten så hoppas jag att det inte ska skilja så mycket.

Jag har kört Sukka de senaste åren, det enda jag var missnöjd med var den halvtaskiga kvaliteten på lacken. maskinellt har de gått som klockor!
 
ape skrev:
Jag måste nog tillbaka igen snart, nog måste det finnas en double bouble ruta som tillval. CBR:en har en högre vindruta som skyddar mig bättre. Nåja lägger till
- låg vindruta.
På kawans minuskonto. Än så länge fortfarande oavgjort i övrigt.

Jag vill ha båda :4skrika

Finns iaf högre (race) kåpglas, kostar 989 på lelles tror jag.
 
Det är intressant att se vilka märkeshoror folk är ^^
Personligen skulle jag nog välja Kawan främst p.g.a. att jag tycker den är snyggare :)
 
Fel....!!??

En spritt flongandes ny hoj ska väl inte ha några fel...??

Enda felet som jag ser med Kawa'n....är ju den där "äckligt grodliknande ytbehandlingen dom kallar lack", dom envisas med......... :hihi
 
Skit i effekten där e lite i båda, om man jämför med en ny 1000 kubikare
men det är så det räcker, ok kawan går nog fortare rakt fram,men köra fort
rakt fram kan ju en apa också göra.Jag hade lätt tagit hondan för den är minst
lika snabb där den ska vara snabb,det är på riktigt kurviga vägar och hondan
är lättare att köra fort men för nybörjare eller mellan bra åkaren.Och kvaliten
honda är ju honda 5 års garanti, behöver jag säga mer år HONDA.
 
Hojarna är säkert lika bra att köra för alla normala hojåkare. Hondan har nog ett litet övertag när det gäller kvalitet och andrahandsvärde.
Dessutom är den enligt mig snyggare men det är ju väldigt subjektivt.

EDIT: fel hoj ju :tungan
 

Bifogat

  • HONDACBR.jpg
    HONDACBR.jpg
    116 KB · Visningar: 90
  • KAWWA.jpg
    KAWWA.jpg
    30.3 KB · Visningar: 80
Last edited:
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Back
Top