Val de Vienne 22-26 Mars, 04

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Val de Vienna 22-26 Mars, 04

Tjabba!

Jag kommer att åka till Frankrike för tidig RR träning. Det är garanterat. Jag åker antingen ensam eller om nån vill följa med så går det utmärkt då jag har plats för två hojar på Pickisen.

Kostnaden för resan är 330 Euros (för bandagarna) + bensin o mat o husrum under dessa 7 dagar vi kommer vara borta (totalt ca6000 per skaft). Du måste ha bilkörkort så vi kan byta förare ibland (pickisen är lättkörd). Du behöver ej ha RR-License, men du måste ha en riktig RR hoj (ingen gathoj alltså).

Datumet vi ska vara där är från 22 till 26 mars och det är fri träning från kl9 på morgonen till kl18 på kvällen. Vi åker därmed den 20e för att se till att vi kommer fram i tid och får en god natts sömn innan första bandagen.

Alla s.k "pits" är redan tagna och vi kommer antingen få stå utanför eller fråga väldigt snällt om man kan få lite plats i nån annans "pit".

Jag var i Frankrike förra året (2002) den 20 Mars ungefär o då var det cirka 15 grader under dagen och bra väder rakt igenom Frankrike.

Om nån är intresserad av att ha en tidig träning nästa år, får ni gärna haka på till Frankrike.

http://www.sporthoj.com/jcrr (min lilla sida om min RR karriär, inge speciellt.. bara lite info)

Johnny
 

Bifogat

  • 20frontside.jpg
    20frontside.jpg
    132.9 KB · Visningar: 70
Jag o Mossberg skall dit. Du kan nog få plats också i bilen. Tror att vi har fixat en pitbox, men e inte säker.

/e
 
Swedie skrev:
Det är en viss Carlo Karl Auer, från tyskland. Kontaktar honom gör du genom: http://www.carlos-trainingslager.de
På förstasidan där finns en emailadress.

Finns en PDF fil här som är på tyska:
http://www.carlos-trainingslager.de/verantwortlichkeit2004.pdf

Fyll i den. Det står hur man betalar m.m.
... Skulle betala. Gick rent fysiskt till banken o stod i kö. Uppgifterna Carlos har lämnat räcker inte enligt tanten på banken. I tillägg så var uppgifterna enlig gamla "hemliga-bank-nummer-kodnings-systemet" o inte det nya.. -> kostade massa extra... Alltså, strul o skit... Men maila Carlos o kolla upp...

/E
 
jorpes! kul, hur är det med pits å sånt där nere? Jag fick meddelande från honom att det var fullt, så jag frågade om var man ska stå istället. Är det så man kan typ stå "utanför" eller nått? Jag har tittat på bilder därifrån och själva pitside är ju rättså stort område.

Vad för tillgångar finns det där vad gäller mat, soppa, hjälp vid frågor (kan dem engelska?), påsättning av nya däck m.m.

Jag frågade Carlo om man kan betala per vanlig post. Han har inte svarat än på det.
 
Jag vet att Peter Lindström-Riedel i Team FLR pratade om att göra en gruppbetalning inför träningslägret, så varför inte kontakta honom och fråga om han göra en gemensam betalning? Jag tror att FLR också har bokat flera pitboxar så det kanske kan finnas möjlighet att klämma in sig där.

Maila info@sidecarracing.org och fråga om vad som gäller vetja. Dom har varit på Val de Vienne flera gånger så dom vet säkert hur allt fungerar.
 
Nämen pojkar!

jorpes skrev:
Jag o Mossberg skall dit. Du kan nog få plats också i bilen. Tror att vi har fixat en pitbox, men e inte säker.

/e

Du har en pitbox via oss.
Det trodde jag du visste :confused:
Nu vet du! :)
Och Swedie vet också!
 
jorpes! Gick inte i fram i min insnöade hjärna förrän efter vänliga Carolina här citerade dig igen. Står ju att du har plats i bilen oxå! Är det så? Även plats för hojen då oxå antar jag? :) Detta skulle ju definitivt spara mig en del pengar och bil. (toppen!!!)
 
Carolina Riedel skrev:
Du har en pitbox via oss.
Det trodde jag du visste :confused:
Nu vet du! :)
Och Swedie vet också!

:) skönt med folk som har koll... Jag brukar såsa omkring o inte veta nånting :confused:

Tack Carolina.

/E
 
Swedie skrev:
jorpes! Gick inte i fram i min insnöade hjärna förrän efter vänliga Carolina här citerade dig igen. Står ju att du har plats i bilen oxå! Är det så? Även plats för hojen då oxå antar jag? :) Detta skulle ju definitivt spara mig en del pengar och bil. (toppen!!!)

Ett av livets mål är att få plats 3 hojer + utrustning i en Transit. Kommer inte dö utan att jag lyckats med detta... Provade en gång, men då var 2 av hojarna "putsfreakade gatmoppar", och det var inte poppis att pressa ihop dom med domkraft :yoparty .

Vi får svetsa till ett takräcke kvällen innan så vi kan lägga däcken på taket, men det borde gå...

Billigt? ja, om vi e 3 i en Transit (som åker båt som personbil, och vägtullas som en WV bubbla från 76) så blir det inte många kronor---

/E
 
Ja, e det nån som lånar ut en rr hoj så hänger ja me direkt...
 
jorpes, läste just din Dagbok på din hemsida. Lät som en händelsefull tillställning det var förra gången ni var där! Finns det en chans du kan beräkna på ett ungefär vad det gick på förra gången allt som allt, minus era kostnader för hojreperationer osv. Alltså resan, å alla avgifter man behövde betala.

Tittade på bilderna på eran transit, uj uj... 3 hojar? hehe

Hur många uppsättningar däck hade ni med och hur många gick åt?

Tar ni båten från Oslo? eller bilas det på nått sätt? Hur lång tid tar resan?
 
Swedie skrev:
jorpes, läste just din Dagbok på din hemsida. Lät som en händelsefull tillställning det var förra gången ni var där! Finns det en chans du kan beräkna på ett ungefär vad det gick på förra gången allt som allt, minus era kostnader för hojreperationer osv. Alltså resan, å alla avgifter man behövde betala.

Tittade på bilderna på eran transit, uj uj... 3 hojar? hehe

Hur många uppsättningar däck hade ni med och hur många gick åt?

Tar ni båten från Oslo? eller bilas det på nått sätt? Hur lång tid tar resan?

Från Oslo :confused: :va
 
För er som vill veta:

* Du behöver ej ha försäkring på din hoj
* Du behöver ha egen försäkring på dig själv dock (om jag förstod Carlos engelska rätt: "Also you must have a insurance to you."
* Du kan betala när du kommer till banan, så länge du är förbokad
* Alla Pitboxar är tagna och kan du inte få plats i nån annans går det att du meckar utanför, men inte på banan då såklart.
* Anmälan görs genom att fylla i PDF filen och faxar den till: 0049 6196 45 417
 
Swedie skrev:
jorpes, läste just din Dagbok på din hemsida. Lät som en händelsefull tillställning det var förra gången ni var där! Finns det en chans du kan beräkna på ett ungefär vad det gick på förra gången allt som allt, minus era kostnader för hojreperationer osv. Alltså resan, å alla avgifter man behövde betala.

Tittade på bilderna på eran transit, uj uj... 3 hojar? hehe

Hur många uppsättningar däck hade ni med och hur många gick åt?

Tar ni båten från Oslo? eller bilas det på nått sätt? Hur lång tid tar resan?

Höjdpunkten var när vi sov i niggaområdet utanför paris, o "de snälla" grabbarna kollade runt bilen lite, i all välmening såklart...

körde så längsamt förra året (nu med för den delen), så jag gjorde inte av med så mycke däck. köpte lite begagnade bakelitsulor av Dr. Flemming.

Oslo, nej! Skall hämta Prof. Mossberg i Varberg. E6 söderut. +båt... O nu går Transiten som en pärla. Nya tändpluggar o bensin i tanken :tummenupp
 
Några stycken!

Vad kul med lite flera Svenskar där nere!!
Får se vem som somnar först på kvällarna!
Man är lite slut efter middagen! :trött
Vi ska senare direkt vidare till Italien för race och där efter Assen.
Så då är kroppen i full form när vi är tillbaka i Sverige! :fyllisar
 
jorpes skrev:
Ett av livets mål är att få plats 3 hojer + utrustning i en Transit. Kommer inte dö utan att jag lyckats med detta... Provade en gång, men då var 2 av hojarna "putsfreakade gatmoppar", och det var inte poppis att pressa ihop dom med domkraft :yoparty .

Vi får svetsa till ett takräcke kvällen innan så vi kan lägga däcken på taket, men det borde gå...

Billigt? ja, om vi e 3 i en Transit (som åker båt som personbil, och vägtullas som en WV bubbla från 76) så blir det inte många kronor---

/E


Vi får göra ett STORT takräcke!!! :)
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top