hållundan
Emozione!
ÅTERIGEN. Någon som har tips på hur man kan slipa kanterna själv? Blir det bra? Hur går man tillväga?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vi åker med UCPA så det är buss ner och sen bo i typ vandrarhem. Tror det låg nästan mitt i citty.hållundan skrev:Som Heinrich säger. Finns massa att göra. La Garage var rätt stort och najs uteställe. Finns säkert kvar, finns säkert fler för den delen också.
Southbar var riktigt najs. Dumt att slå huvudet i snedtaket som var överallt bara. Donken funkar, dom är dock värdelösa på engelska precis som alla andra fransoser... Ketchup kostar extra samtidigt som majonnäs är gratis.
Annars är det som nämndes tidigare i tråden, Les Grandes Montets som erbjuder den bästa åkningen. Brevénts toppstation är dock väldigt fin. Kan du så åk "Le valle blanche" eller det stavas (franska är inte min grej). Ett åk som ska vara helt outstanding. Åkte det ej när jag var nere p.g.a. dåligt med snö. Pistguiden, tåjärn och lite knalla, sen är det ett kalasåk på nån timme eller tre... Rekommenderas...
MiKKE, var ska ni bo? Vilka åker ni med?
Är det 90 graders Kanter eller är det mindre. Dom nyare är vell ca 84 eller nåt?hållundan skrev:ÅTERIGEN. Någon som har tips på hur man kan slipa kanterna själv? Blir det bra? Hur går man tillväga?
Tja, inte kan man ragga brudar i någon större utsträckning i a f. Nästan uteslutande snubbar som åker dit.Johanjulgran skrev:Jag och MikkE åker till chamonix den 21/1. Har ni några bra tipps på vad man kan göra där efter skidåkningen??
Brukar oftast komma snö i mitten av januari, så oroa dig inte. Rätt som det är står du där med midjedjupt puder.Masonit skrev:Jepp, Valdísere den 15:e åker från Sturup. Dåligt med snö.![]()
\Masonit
Tack så mycket. Du gjorde inte suget mindre i alla fallSweedo skrev:

Najs!!! Jag ska ta med min SHtröja då... Kanske ses där nere.Masonit skrev:Jepp, Valdísere den 15:e åker från Sturup. Dåligt med snö.![]()
\Masonit
Jag vetefan va det är för kanter... Värsta mumbojumbobrädan som jag har...Johanjulgran skrev:Är det 90 graders Kanter eller är det mindre. Dom nyare är vell ca 84 eller nåt?
90 graders kanter är inga problem att slipa själv. Bara att ta en vanlig fill och ha den i 90 graders vinkel och slippa. Eller köpa en fil till det. det finns på dom flesta sportbutiker för runt 100-150:-
Jag tycker att det duger med det.
Om det är mindre vinkel så vet jag inte hura man gör på bästa sätt själv. Jag har mindre vinkel på min bräda jag har nu. Jag kommer lämna in den på slipning när det behövs. Så görs det i maskin och så blir det bra. är inte så välldigt dyrt heller.
Ohhh, herrejevlar, jag är så sugen nu!Sweedo skrev:

Du kommer att fastna. Jag har vart i alperna 3 gånger tror jag det är. Blir 4e nu. Det är ett gift, du vill inte åka nån annanstans efteråt. Okej, whistler kanske lockar lite, men ändå... Naturupplevelsen är helt underbar.MikkE skrev:Ballt!
Jag ska till Chamonix den 21a, framme den 22a. Bara 28,5 timmars bussresa
Ska bli så jävla kul, har dock ingen erfarenhet av Alperna. Blir första gången för mig!!
edit: Johan har redan skrivit. Men glad är jag ändå! Wouhou!
*Lägger Poco Loco på minnet*
Precis vad jag också tror. Jag älskar fjällen och kan bara tänka mig alperna!hållundan skrev:Du kommer att fastna. Jag har vart i alperna 3 gånger tror jag det är. Blir 4e nu. Det är ett gift, du vill inte åka nån annanstans efteråt. Okej, whistler kanske lockar lite, men ändå... Naturupplevelsen är helt underbar.
Nä, att resa till alperna är helt underbart...

Fjällen är små små kullar i jämförelse. Alla mina polare tycker att jag gnäller för mycket när vi åker till svenska fjällen. Man saknar en stor del av naturen i Sverige. Även om Åre och Riksgränsen/Björkis funkar bra.MikkE skrev:Precis vad jag också tror. Jag älskar fjällen och kan bara tänka mig alperna!![]()
). Jag lovar att du inte blir besviken på Chamonix.Du kommer garanterat åka mer gondol än någon annan lift i Chamonix. Det är rätt gött.MikkE skrev:Har man tråkit i lifen är det bara att börja trixa lite, OM det nu är ankarlift. Åka baklänges, krypa ihop till en bulle och försöka att inte synas, skrika till varandra, osv.
Sittlift däremot kan ju diskuteras. Det enda man kan göra är att garva på någon som vurpat.
|
|
Premiär för Östgöta Dundret
Under 1940 talet var Finspå... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |