Val av webbhotell?

Maranello

Bandagoman
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph T120R & 765RS + GSXR750 + Vitpilen 701
Idag använder vi Loopia som webbhotell. Mestadels är det mailen vi vill åt men även kunna publicera enklare webbsidor. För att spara några slantar per år funderar jag på att byta leverantör.

One.com ser riktigt bra ut på pappret. Kostar nästan ingenting.
..eller finns det bättre för samma peng?

Är det en bra leverantör? Vad säger expertisen?
http://www.one.com/sv/

One funkar så länge inget strular :gnissla Låter dumt men är sant. D.v.s. det mesta funkar men om något strular är man ganska utelämnad.
En skum grej är att deras "system" inte har "stöd" för .nu-adresser.

One funkar så länge inget strular :gnissla Låter dumt men är sant. D.v.s. det mesta funkar men om något strular är man ganska utelämnad.
En skum grej är att deras "system" inte har "stöd" för .nu-adresser.

Kan bekräfta detta. När det fungerar, så fungerar det bra.
Deras "obegränsade" trafik är för övrigt ett skämt. De är pigga på att stänga av för hög trafik till siten.
Jag skulle aldrig få för mig att placera en site jag har inkomst via hos One. :gnissla

Fick för övrigt mitt konto + webhotellets backup raderat av hackers förra veckan. Tur att man tagit egen backup.

Edit: Har ni bara en enkel html-hemsida + mail tycker jag att ni ska ta det billigaste alternativet. Kör ni däremot php eller asp.net så finns det mycket mer att ta hänsyn till .

Jag kör www.cliche.se och har inte råkat ut för problem där. Billigt och bra. Tar iofs egna backuper ofta och så men det hade jag gjort på ett större hotell med.

Jag sitter dock och funderar på att köra egen server. Bara för att ha obegränsad plats och fri trafik (i rätt bemärkelse).

3216897 Jag kör www.cliche.se och har inte råkat ut för problem där. Billigt och bra. Tar iofs egna backuper ofta och så men det hade jag gjort på ett större hotell med.

Jag sitter dock och funderar på att köra egen server. Bara för att ha obegränsad plats och fri trafik (i rätt bemärkelse).
Det är trafikbegränsning även om du kör har egen server så länge du inte köper egen lina.

Jag menar att sätta servern hemma. :) Egen burk.

Ska bara få till fast IP.

Tack för era synpunkter :tummenupp
Känns som One kommer att fungera ypperligt för oss eftersom det bara ska användas till privat blaj.

Jag kör one.com och är nöjd. Det enda jag kan klaga på är att deras servrar kör php i safe mode. Det strular till det för vissa applikationer man kanske vill köra. Annars helt okej.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT