Val av Supermotard

xZibit

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2003
Ort
Söderköping
Hoj
Suzuki gsx-r 750 '88
Hej!

Jag undrar om det går att få tag i några hyffsade supermotarder i prisklassen
25-30000:- då jag har tröttnat på sporthoj dels pga försäkringspremier och att jag måste köra strypt.
Har ni några tips om märken och modeller?
 
Leta lite så hittar du 10-tals liknande trådar.

Kan nån lägga upp en tråd med möjliga val och vad som är bra för vem osv som "sticky"?
Kommer flera frågor i veckan som den här.

Daniel...
 
ypvs skrev:
Leta lite så hittar du 10-tals liknande trådar.

Kan nån lägga upp en tråd med möjliga val och vad som är bra för vem osv som "sticky"?
Kommer flera frågor i veckan som den här.

Daniel...


En strypt motard är inget o hänga i gran heller :(
 
nej men nu är det ju så att om snuten mot all förmodan skulle testa hojjen vid en eventuell kontroll lär inte 10 hk på en supermotard märkas så jävla mycket.. behöver ju inte strypa dem mycket mer... men 70 hk på min sporthoj lär märkas lite tydligare... har inga intentioner att köra strypt eftersom att jag får betala försäkring för fulleffekt!
 
xZibit skrev:
nej men nu är det ju så att om snuten mot all förmodan skulle testa hojjen vid en eventuell kontroll lär inte 10 hk på en supermotard märkas så jävla mycket.. behöver ju inte strypa dem mycket mer... men 70 hk på min sporthoj lär märkas lite tydligare... har inga intentioner att köra strypt eftersom att jag får betala försäkring för fulleffekt!

En mellanhoj får väl max ha 0,16kw/kg vilket betyder att en cykel som väger ~150kg max får ha ~24hp. Vet inte riktigt vad en "standard" motard anses ha i hästar men om man säger 50 så är ju effektskillnaden mellan tillåtet och den faktiska 100%. Vilket lär märkas och kännas?
 
xZibit skrev:
nej men nu är det ju så att om snuten mot all förmodan skulle testa hojjen vid en eventuell kontroll lär inte 10 hk på en supermotard märkas så jävla mycket.. behöver ju inte strypa dem mycket mer... men 70 hk på min sporthoj lär märkas lite tydligare... har inga intentioner att köra strypt eftersom att jag får betala försäkring för fulleffekt!

Ett tips bara:

Bilsport&MC försäkrar efter strypt effekt om man har mellanklasskort!
 
Dez skrev:
Ett tips bara:

Bilsport&MC försäkrar efter strypt effekt om man har mellanklasskort!

har redan pratat med dem och de gör det inte alls... de var inte särskilt trevliga i telefon heller..
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top