Val av supermotard?

Helvete

Ny medlem
Gick med
28 Nov 2011
Hoj
Flera
Sitter och funderar på en leksak till nästa säsong och då blir de en supermotard för typ 30,000.
och då kommer ju så klart frågan vad ska man köpa vilken är driftsäkrast mm?
ktm ja vilken av dom isf?
All hjälp mottages :)

Köp min 660 -04! Cubic is king! Annons finns på köp o sälj!

Last edited:
Tycker 30K är en svår prisnivå, vill du köra snabb smidig "riktig" motard så räcker inte pengarna till ngt vettigt. Risken är att du får nöja dig med en KTM 640 och bli lite besviken. Sattsa några tusen till och få en 625 eller 660 om du mest ska köra gata/transport eller en 530 EXC om du pallar lite mek och vill ha riktigt kul!

Tycker 30K är en svår prisnivå, vill du köra snabb smidig "riktig" motard så räcker inte pengarna till ngt vettigt. Risken är att du får nöja dig med en KTM 640 och bli lite besviken. Sattsa några tusen till och få en 625 eller 660 om du mest ska köra gata/transport eller en 530 EXC om du pallar lite mek och vill ha riktigt kul!

Instämmer!

Eller så byter du ut 530´n mot en 525 så kommer du ned i pris.

Instämmer!

Eller så byter du ut 530´n mot en 525 så kommer du ned i pris.

Blocket :tummenupp
Ser knasigt ut med vitt men kan väl funka.

Jag sålde en fin 625 smv för 36
Så det går att få bra hojar för runt 30 tror jag, speciellt nu...höst och ostabil ekonomi

Min å polarens husa 650 har gått problemfritt i 2 säsonger... Service e givetvis inget vi slarvat me... Båda renoverades runt 140h... Så de ja fått anstränga mej å göra e å byta olja å filter 5/10h, kolla/ställa ventiler nåra ggr per säsong samt spänna/smörja kedjan då å då... Min bortlämnade helrenovering låg på ca 11.500kr å bakdäcken håller inte mer än ca 2-300 mil som ja kör...

Årsmodeller som gäller e -05 å frammåt vill ja minnas...

Står en Lc4a på tapeten så skulle ja personligen välja en 660 framför 625 varje dag i veckan... Dom e så galet snälla å kicka så de e inget som stör...

Kan skriva lite om vad jag anser iaf.

Ktm 625-950 är motarder som det är mindre servicar på, visst det är ventiljusteringar olje/filterbyten etc..

ktm exc 125-300 är tvåtaktare som det är mycket tätare servicar på än dom ovan nämda, är minus för att det inte är så kul att sträckköra med 2takt enligt mig.

ktm exc 350-530 är 4taktare som det är "lagoma" serviceintervaller på tycker iallafall jag. Med tanke på att dom är mycket mer "bus" hoj i än vad dom översta nämnda är. Dvs dom är lättare, mer åt "racing" chassiet i mitt tycke.

EDIT: rätta mig om ni tycker jag har fel :)
Hoppas det hjälpte lite!

Är man ute efter en driftsäker hojj som man inte vill meka med för mycket och det är första gången man köper en supermotard så blir man sjukt nöjd med en KTM 625 eller KTM 660 för 30k.

Vill man serva lite mer så är ju en 525:a helt klart smidigare vid lek

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...