Zinik
Kaizen
tuono e bra när det går snabbt, ingen stads/street hoj där inte.
Att den är grym när det går fort vet ja. Men att den inte skulle vara bra som stadshoj?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
tuono e bra när det går snabbt, ingen stads/street hoj där inte.
Att den är grym när det går fort vet ja. Men att den inte skulle vara bra som stadshoj?Du sitter bra och upprätt, du har en motor som levererar oavsett varvtal, med ett ljud som får Agda 85 att pirra till i bäret.. Så förklara varför det inte kan det? Jag har bara kört en tur med en men det var fan i mig det roligaste jag har kört.. Jag tycker ABSOLUT att TS skall prova en Tuono V4 innan han köper en ST3, SP3, MT01-09 osv. Hade jag jobbat hade ja sålt GSXRen direkt för en ny/nyare Tuono...
Inte för att vara elak men MT-09 har fått brutalt dåligt betyg för sin fjädring och chassi. Honda NC750 kom till och med före i alpenmaster 2015 och MT-09 sist.
Visst billig ny hoj men med erkänt dålig väghållning och 14 liters tank.
Alltså har ju eg svarat ang tuonon
Den känns som en ren sporthoj, med uppförande därefter. både i motorn å chassit. man känner direkt att den e lite småtung/stretar emot lite så fort du grenslar den å den känslan försvinner inte förrän du ökar farten. Den känslan får jag ex inte ifrån mt09. Därför hade jag valt tom mt09 före tuonon för stadstrafik/ren gatåkning. Man märker att den e designad för vanliga farter och är mer som en bushoj å inte nått fartmonster/banhoj även om det går att köra fort på den oxå så klart.
Hoppas det förklarar lite hur jag tänker... en sporthoj som e näckad för att säljas som stadshoj e inget bra stadshoj![]()
Hondan är snygg med rätt modifieringar... T.ex. annat avgas, cuts mm så den kommer till sitt rätta element. Men det är fortfarande 1000cc med bara 109hkr...en rätt kraftigt strypning enligt mig. Jämfört med Yamahas FZ1-N med 150 hkr original på lika stor motorvolym så är det plötsligt en ganska stor skillnad.
Sen upplever jag Hondan som väldigt liten och smal i allmänhet. Men visst man ska köpa med hjärtat och om du gillar Hondan så köp den! Jag tror inte du blir besviken men tänk på att testa andra. Fz´an är avsevärt mer hoj för pengarna beggat idag tycker jag.
Tjo.
Vet inte om folk som kommenterat läser detta men jag uppskattar era åsikter och vill ha mer info om varför cb1000r är så dålig? Jag är i samma sits som startaren av denna tråd! Letar nakenhet till mig själv! Har kört cross i 10 år och även tävlingskör,! Har ägt en z750 och en cbr929 som var ombyggd till streetfighter! Z750n tyckte jag va seg, men väldigt smidig att köra, min cbr929 hade tillräckligt med effekt överallt men va tung å klumpig!
Jag var iväg förra helgen och provkörde en superduke 990, och den va lika smidig som min ktm 350 jag kör cross med, men superdukens motor är inget jag skulle vilja åka asfalt med, och att åka längre sträckor med en superduke är inget som lockar!
Var även på Honda center och provkörde en CB1000r och jag blev kär! En otroligt smidig hoj som går precis ditt man vill utan att behöva kämpa, motorn tyckte jag va underbar med ett jämt register hela vägen! Ingen panik attack vid nåt varvtal, utan gött drag hela tiden, man satt gött på den och hade mer skydd mot luften än på en superduke! Och jag tycker att den är otroligt snygg att kolla på.
Så jag skulle väldigt gärna vilja veta vad folk har för dåligt att säga om Hondas cb1000r? Har även kört lite på kompisens gixxer och man kan ju inte direkt jämföra en super sport hoj med 180hk mot en naken streetfighter.
så berätta gärna lite mer om varför Hondas är dålig?
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten
Yamaha Motor Europa NV fil ... |
![]() |
Distinguished Gentleman’s Ride -25
Under söndagen den 18 maj d... |
![]() |
Dags att boka in Gotland Ring!
Upplev magiska Gotland Ring... |