Val av SM hjälp tack!!

Vad ska du ha den till?
Hur villig är du att göra service tätt?
Hur stor är din budget?

KTM 690 (i detta segmentet är KTM svårslagna)
vs.
KTM 525/530, Aprilia SXV 550, Husaberg 650

De blir gatåkning, inget annat, små busiga runder:) ja olja och filter kan jag gärna byta ofta, kolvar osv mindre gärna :/
ja 50-70 lappar hade jag väl tänkt lägga.. så du säger att en sån ktm 690 smc är minst lika rapp som 525/530? med de menar jag, piskar sporthojar mellan rölyse, reser utan problem 1-2an?

Tack för svaret :)

De blir gatåkning, inget annat, små busiga runder:) ja olja och filter kan jag gärna byta ofta, kolvar osv mindre gärna :/
ja 50-70 lappar hade jag väl tänkt lägga.. så du säger att en sån ktm 690 smc är minst lika rapp som 525/530? med de menar jag, piskar sporthojar mellan rölyse, reser utan problem 1-2an?

Tack för svaret :)

Har som sagt ägt en å annan KTM och jag säger att jag har minst lika roligt på min 690 SMR om inte roligare då den har mkt bättre chassi när det gäller bankörning än de mindre EXC-modellerna.. EXC funkar oxå, men måste fixas till för att de skall bli en bra motard av de modellerna.

Piska sporthojar kan vem som helst om det är "fel" riddare på sporthojen...
Kolla min film från Kinnekulle så ser du...

Last edited:
okey, ja de kan jag tänka mig, ser ju shysst på filmen:) vet du om de går och prova dom flesta hojarna hos han jonte i lödde så man kan jämför lite, vill som sagt inte bli besviken på effekten:rolleyes:

okey, ja de kan jag tänka mig, ser ju shysst på filmen:) vet du om de går och prova dom flesta hojarna hos han jonte i lödde så man kan jämför lite, vill som sagt inte bli besviken på effekten:rolleyes:

Tror inte han har så många utav hojarna inne tyvärr. Men tyckte jag såg den nya 530 sm där senast jag tittade men ingen 690.

husa 650 o aprilia 550 är väl me de råaste.
resa 1-2an gör min lc4a också..

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!