Val av skinnställ och annan utrustning

niclasniclas

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2006
Hoj
KTM Duke II
Tjena allesammans.
Jag är ny här på forumet men jag tänkte fråga om lite hjälp.
Jag har nämligen köpt mig en KTM Duke II och tänkte höra vad ni rekommenderar för utrustning?
Jag behöver allt nytt, från hjälm till stövlar. Så jag tänkte kolla vilka märken ni rekommenderar, har hört att Alpinestars gör bra grejer. Men vad finns det för fler märken som är värt att kolla upp?

Jag hade inte tänkt att snåla på något så viktigt som utrustningen, så vilka märken ska man kolla efter?

tack och hej =)

niclasniclas skrev:
2054599 Tjena allesammans.
Jag är ny här på forumet men jag tänkte fråga om lite hjälp.
Jag har nämligen köpt mig en KTM Duke II och tänkte höra vad ni rekommenderar för utrustning?
Jag behöver allt nytt, från hjälm till stövlar. Så jag tänkte kolla vilka märken ni rekommenderar, har hört att Alpinestars gör bra grejer. Men vad finns det för fler märken som är värt att kolla upp?

Jag hade inte tänkt att snåla på något så viktigt som utrustningen, så vilka märken ska man kolla efter?

tack och hej =)

Hjälm: Arai, Shoei, KBC eller AGV. Stövlar:Oxtar, Sidi, Daytona eller Alpinestars.
Skinställ:Arlen Ness, Dainese, Berik.

niclasniclas skrev:
2054658 Tack för hjälpen.
Vilket märke på ryggskena ska man kolla efter?

Prova det du tycker sitter bra....
Kör själv med Dainese Wave och har även provat det pga. av en lite marksyning på Falken!! Helnöjd! :tummenupp

Rasorblade skrev:
2054676 Prova det du tycker sitter bra....
Kör själv med Dainese Wave och har även provat det pga. av en lite marksyning på Falken!! Helnöjd! :tummenupp
okej. ska till mc-varuhuset och prova lite, vill bara ha lite kött på benen innnan man väl är där :)

tack än en gång

niclasniclas skrev:
2054658Vilket märke på ryggskena ska man kolla efter?

Jag kör med Halvarsson Track. Det är "mjukt" så det formar sig skitbra efter kroppen (ryggen). Det ska vara lite varmt, men den säsongen har inte kommit än så jag kan inte svara på om det stämmer. Det har visst vunnit några tester...

Jag grävde fram lite användar-recensioner
http://www.bike.se/utrustning/index.php?view=698

(tro nu bara inte att jag hänger på det forumet...)

Lycka till.

Jag har ett Knox ryggskydd, som också är lite mjukt, och formbart, men väldigt brett, så det skyddar över skulderbladen, och njurarna också. Jag stormtrivs med mitt, men som med alla(?) ryggskydd kan det lätt bli ganska varmt.

Linusp3 skrev:
2062895 Jag kör med Halvarsson Track. Det är "mjukt" så det formar sig skitbra efter kroppen (ryggen). Det ska vara lite varmt, men den säsongen har inte kommit än så jag kan inte svara på om det stämmer. Det har visst vunnit några tester...

Jag grävde fram lite användar-recensioner
http://www.bike.se/utrustning/index.php?view=698

(tro nu bara inte att jag hänger på det forumet...)

Lycka till.

Kör åxå med det. Helnöjd. Har ej testat andra men jag upplever inte det som speciellt varmt, jag menar inte mky varmare än vad skinnstället är en varm dag =P

Racercukel skrev:
2054610 Hjälm: Arai, Shoei, KBC eller AGV. Stövlar:Oxtar, Sidi, Daytona eller Alpinestars.
Skinställ:Arlen Ness, Dainese, Berik.

Tror nog att du glömde X-lite, Schuberth och BMW med fl. bland hjälmarna ? Och bland skinnställen bland annat Alpinestars, Spyke, Spidi, Agon och Halvarsson ?

En fråga som jag itne vet vad de går under...
men vad tycker ni? ska man satsa på 2-delat eller helt skinnställ? vad kör ni i? vilka för och nackdelar?
:7peta

*/ ?>
Nyheter
Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger