Val av program för teoriprov A behörighet

Stealer

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2015
Hoj
Suzuki
Halloj där.

Gjorde teoriprovet för A-behörighet idag och fick ynka 50 poäng av 65 möjliga (52 är godkänt)

Jag undrar vilket/vilka program/online-verisioner ni har använt er av för att klara teoriprovet.
Alla tips uppskattas då jag ska ha körkortet i år!

Jag har använt korkortonline.se samt trafikonline.

ikörkort mc till mobil... var det enda jag använde när jag skulle skriva. Inga online prov eller program på datorn.

Jag använde körkortonline tror ja det va, som hade bra formulerade frågor, likt det som kommer på provet, sen läste jag mc boken, funka för mig, men kan tillägga att jag fick underkänt när ja bara plugga på Bonniers på datan. Påt igen bara! :)

Jag använde körkortonline tror ja det va, som hade bra formulerade frågor, likt det som kommer på provet, sen läste jag mc boken, funka för mig, men kan tillägga att jag fick underkänt när ja bara plugga på Bonniers på datan. Påt igen bara! :)

Tack för ett informativt svar. Känner precis likadant för körkortonline, endel av frågorna var densamma på teoriprovet. Då skippar jag Bonniers helt :D

Laddade ner "MC-boken" från en svensk torrentsida och läste denna kvällen innan. Sen får man mycket gratis om man redan har B-körkort.

Sen kanske du ska vara självkritisk och fundera på varför du inte klarade det. Gör inte som vissa andra och bara träna/memorera frågorna, utan ta reda på de som du har svarat fel på. Målsättningen med teorin är ju att du ska kunna reglerna och därmed kunna framföra hojen på ett säkert sätt.
Gör du ett misstag med en bil så är sannolikheten att överleva/ inte invalidisera sig högre än på en hoj. Så lägg lite tid på det och läs teori också!

Nu menar jag inte att trådskaparen inte tar teoriprovet på allvar, utan skriver bara allmänt att teorin kanske är tråkig men viktig.. Så jag inte trampar på några känsliga tår;):tummenupp

Sen kanske du ska vara självkritisk och fundera på varför du inte klarade det. Gör inte som vissa andra och bara träna/memorera frågorna, utan ta reda på de som du har svarat fel på. Målsättningen med teorin är ju att du ska kunna reglerna och därmed kunna framföra hojen på ett säkert sätt.
Gör du ett misstag med en bil så är sannolikheten att överleva/ inte invalidisera sig högre än på en hoj. Så lägg lite tid på det och läs teori också!

Nu menar jag inte att trådskaparen inte tar teoriprovet på allvar, utan skriver bara allmänt att teorin kanske är tråkig men viktig.. Så jag inte trampar på några känsliga tår;):tummenupp

Du har helt rätt i det du skriver, inga känsliga tår här inte! :) När man har gjort teoriprovet får man se alla kategorier med x antal fel per kategori. Så nu sitter jag och reflekterar över vad jag kan ha gjort fel. Samt att jag får skaffa mig en djupare förståelse för just dessa punkter.

Tack för din åsikt och förhoppnigsvis ses vi på vägarna i sommar!

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage