Val av Pirelli-däck.

CharlotteE

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2010
Hoj
Honda CBR1000RR -08
Hej!

I väntan på att hojsäsongen skall börja tänkte jag beställa nya däck och tänkte nu kolla om någon har något att säga om dem jag väljer mellan.. Valet står mellan Pirellis Diablo Supercorsa SP och Diablo Rosso Corsa.

Jag kör en CBR 1000 RR -05 och kommer köra en hel del bana men sett till distans kommer det bli mer landsväg.

Input mottages tacksamt:)

/ Charlotte

Har nu kört en säsong på Diablo Rosso Corsa och är helnöjd:)
Positiv feedback som inger förtroende, har ännu inte upplevt ett enda släpp. Kan ju ha att göra med att jag håller ett ganska moderat tempo, och inte kör så fooort.:gnissla
Håller för raska varv om man nu har farten, och räcker långt så länge man inte har SM tempo typ.
Är klart att rekommendera.

Vad gäller Diablo Supercorsa SP så är det ett mer ban inspirerat däck, som mer hör hemma på bana. Då det kräver en högre temperatur för bra fäste på gata. Beror såklart också på körstil men att säga att Supercorsa SP är ett gatdäck är lite fel.

Rosso Corsa duger såväl till bana som gata, är själv så nöjd att det förmodligen blir ett set till nästa säsong.

Diablo Rosso Corsa är det bästa gatdäck jag någonsin kört med på såväl gata som bana, så länge det är torrt vill säga. Härlig feedback när det börjar gå fort på bana. Bra livslängd med fin slitagebild också, däcket behåller sin profil ganska länge.

*/ ?>
Nyheter
Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger