Val av motorcykel

SSgt Liberia

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2006
Hoj
Letar
Jag håller på att kollar begagnade marknaden efter en motorcykel.

Dom jag har snöat in på mest är Yamaha R1, Ducati 800 sport, Honda CBR, Kawasaki Ninja och Suzuki GSX-R.

Jag är 187cm och väger 93kg, så jag vill inte ha någon liten cykel som gör att jag ser ut som en jätte på en minimoto.

Vilken modell skulle ni föreslå för mig?

Hyfsad flora av olika hojar du sneglar på.
Läge å beskriva lite tydligare vad du är ute efter om du ska få några vettiga svar tror jag...

En Suzuki 1300 Hayabusa:tummenupp Nää men skämt å sido. Tycker du ska ut och prov köra alla modelerna som du är sugen på. Då får du veta alla egenskaper dom har och vad som passar dig bäst, lycka till HAJ

En TL 1000 R passar perfekt...av en tillfällighet har jag en till salu.

alexander_pehrs skrev:
2507667 En Suzuki 1300 Hayabusa:tummenupp Nää men skämt å sido. Tycker du ska ut och prov köra alla modelerna som du är sugen på. Då får du veta alla egenskaper dom har och vad som passar dig bäst, lycka till HAJ

Problemet är att jag befinner mig i ett område där det inte finns möjlighet att provköra några motorcyklar. Men självklart ska jag göra det när jag kommer hem.

Jag tänkte bara få lite förslag först, så jag vet ungefär vilka bågar jag ska rikta in mig på.

Jag har funderat mest på Yamaha R1. Men den ska tydligen vara mindre än Suzuki GSXR, Kawasaki Ninja och Honda CBR?
Jag ska inte sticka under stolen med att jag tycker att utseendet på bågen är väldigt viktigt. Men med min längd och vikt, kanske Yamahas R1 är för liten. Stämmer det att de andra modellerna är större och kanske bättre lämpade för mig?

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti