Val av motard på steroider

Jag köpte en ktm 990SM förra veckan, och shit vilken rolig hoj! Den andas verkligen bus!

Komforten tycker jag är helt okej, så länge man inte kör fortare än 130-140, då blir luftmotståndet jobbigt för nacken efter ett tag. Men man kan ju alltid komplettera med en liten vindruta om man ska köra långt.

Aprilian alla ggr!!!!:yoparty

Känns inte för stor, samtidigt inte för liten. Funkar både för "landsvägskörning" och bus!

Men din gamle hundförgärare :) En aprilia till Italien å tillbaka... hade inte jag vågat iallafall :P

jag säger XT660X ! :) inte ett monster men den kommer hålla för dig och är relativt trevlig i höga farter (140-160)

Last edited:
Men din gamle hundförgärare :) En aprilia till Italien å tillbaka... hade inte jag vågat iallafall :P

jag säger XT660X ! :) inte ett monster men den kommer hålla för dig och är relativt trevlig i höga farter (140-160)

Walle här sålde precis en 640, tror inte han vill gå tillbaka i utvecklingen s.a.s. ;)

Walle här sålde precis en 640, tror inte han vill gå tillbaka i utvecklingen s.a.s. ;)

hehe nä förstår det.. sen beror de på föraren vilken av hojjarna som e värst :P

Min point va att den hojjen går ALDRIG sönder... om man nu skall ligga å åka långt .. man sitter gött som fan å marcha i runt 160kmh är inte särskilt jobbig med den..
men som sagt motoreffekten e väl inte fräckast i stan :huvet

Men som bus motard nej (om man inte e lika dum i huvet som jag :)

Säger Ducce eller KTM

Iof så är jag väldigt partiskt till ducce :D

mellan aprila och ducce, känns duccen som en klar vinnare även om inte motorn är allt..

146_0909_11_z+urban_brawlers+HP_TQ_graph.jpg

dorsoduro 750 har bara 10 liters tank. inte kul att behöva tanka varje 10-15 mil, annars är det en kanonhoj.

Jag köpte en ktm 990SM förra veckan, och shit vilken rolig hoj! Den andas verkligen bus!

Komforten tycker jag är helt okej, så länge man inte kör fortare än 130-140, då blir luftmotståndet jobbigt för nacken efter ett tag. Men man kan ju alltid komplettera med en liten vindruta om man ska köra långt.

Jag åkte en rätt lång resa med min 950 SM utan problem. Komforten går inte att jämföra med en "vanlig" motard. Det enda jag hade att klaga på är avsaknaden av vindskydd, men det problemet har ju alla hojar.

KTM:en bangar varken för bus eller långvägskörning!

hehe nä förstår det.. sen beror de på föraren vilken av hojjarna som e värst :P

Min point va att den hojjen går ALDRIG sönder... om man nu skall ligga å åka långt .. man sitter gött som fan å marcha i runt 160kmh är inte särskilt jobbig med den..
men som sagt motoreffekten e väl inte fräckast i stan :huvet

Men som bus motard nej (om man inte e lika dum i huvet som jag :)

Inte särskillt jobbigt att marcha 160, har du verkligen kört en xt660x :confused:
Nog för att det förmodligen inte är så farligt för att vara en naken stånka, men om man jämför med en kåpförsedd rad4'a är det rena rama tortyren :huvet

Dessutom är xtx'en allt annat än en motard på steroider, snarare en motard i blöja som inte riktigt mognat :rolleyes:
Skulle jag idag byta från xtx'en skulle det nog bli en 950 sm, så min röst faller på den :katt

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla