val av motard hoj !

Haha... ja det är väl så kanske.
Hade jag haft möjlighet hade jag gärna haft en 550. Det får jag nog erkänna :D

Om du kommer från R6 är nog tvåcylindrigt att föredra, motorkaraktären på enstånkehojar är ju lite dieselaktig.

Höhö, det är ju tvärtom såklart. Man vill ju komma ifrån dåligt vrid och ha en bajk som svarar lite :D:arsele:krama

Tack för alla svar, känns som mitt förstahand val bara har blivit starkare. En husa lär de bli. Har kört mycket cross/enduo i mina dagar och då hade varit ktm/yama 450 4-takt eller 250 2-takt. Så är inte helt ny. Men finns de instruktioner på hur man gör justeringen på ventilerna på husan ? Va jag har förståt är de ingen jätte grej för någon som är van att skruva lite ?

Ang "diesel karaktären" på en tex husa med mycket vrid. Är tex svx 550 mer högvarvig och beter sig mer som en 2-takt cross ? Kanske dålig jämförelse men ni förstår nog vad jag menar !

Ja litegranna åt det hållet, en aprilia kommer mer ju mer du varvar, till skillnad från en enstånka som helst inte vill varva, som en diesel. :) Det är väl ungefär som att jämföra en radfyrasporthoj med någon annan hoj med hälften så många cylindrar, typ HD. ;) Men det finns de som föredrar det också så det behöver inte vara sämre. :)

Okey, men i skogen och på cross banan föredrar ju jag högvarviga motorer som tex 2-takt. Men alla säger ju att husa är den bästa bus hojen på gata så man får väl lita på de. så länge man kan åka bakhjul och har ett jävla ax är jag nöjd :D

Du kommer inte bli besviken på en Husa 650 testa en och se för dig själv, dock gäller det att sköta om grejerna fast det gäller alla racemotarder.

Okey, men i skogen och på cross banan föredrar ju jag högvarviga motorer som tex 2-takt. Men alla säger ju att husa är den bästa bus hojen på gata så man får väl lita på de. så länge man kan åka bakhjul och har ett jävla ax är jag nöjd :D

I skog och crossbana föredrar du nog en enstånka istället för Aprilia. :)

I skog och crossbana föredrar du nog en enstånka istället för Aprilia. :)

Jag kommer mesta dels köra landsväg men grus och offroad körning kommer att förekomma, kanske lite cross bana med , men de kanske är för bökigt med en husa där ?

Jag kommer mesta dels köra landsväg men grus och offroad körning kommer att förekomma, kanske lite cross bana med , men de kanske är för bökigt med en husa där ?

Köp en Husaberg 550 istället för 650 om du ska ha den till lite blandad körning.

Hur står sig husa 550:in mot en 650 husa ? Och hur står den sig effektmätning mot tex ktm:s motard hojar ?

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park