Val av Motard.. hjälp!

varför inte ha 2st hojar..?
jag hade skitkul på min xr600 med båda uppsättn fälgar.
sommar som vinter. såldes för 24 om jag inte minns fel.
gick o slita upp på 4an :näsblod
då har du ju nåra tusenlappar över o köpa en 90 tals sportis :tummenupp

Hur täta service intervaller är det på 525:an då Cobretti? Och hur ofta behöver man byta kolv?
Ska kika på Motard delen nu! Finns det ingen köp och sälj forum här?
Har snackat med frugan och berättade för henne att det inte blir någon mc åkning för henne i sommar! Hon tog det inte så hårt faktiskt :va
Hon ville mest vara med pga att jag berättade för henne att det hade kommit fram en blondin med stora :tuttar och börjat snackat med mig när jag stod å vänta på min polare nere vid hamnen..

Edit: Såg köp&sälj uppe i menyn nu.. :gnissla

Jag har en fråga, funderar på en motard och en sporthoj. Skulle gärna vilja ha en motard för ca 30 papp, t.ex. Husaberg 01-02, men jag har hört att dom kan vara lite luriga att köpa för att kvaliten inte skulle vara så bra.

Nån som kan och vet??

Om du frågar mig så är 660/640/XR650 osv helt uteslutet, kanske inte helt trötta hojar men lika smidiga som Linjebussar. Är inte ute efter att reta upp er ägare av dessa hojar, men när man väl har kört typ Husa 650, 525 osv så undrar man vad i ?(/&¤?(/&#¤?(/&% man hållt på med innan!!

Så här enkelt är det faktiskt. Desto mera Service desto roligare blir det, ren FAKTA! :D

Tråkigt=tryggt
XR650
660
640 ( Otroligt slö/tråkig )
DRZ400 ( Jäsp )

Roligt=Saker o ting händer:)
Husa 650
KTM525
CRF450

Roligt+tryggt=WR450 :D

Hur täta service intervaller är det på 525:an då Cobretti? Och hur ofta behöver man byta kolv?
Ska kika på Motard delen nu! Finns det ingen köp och sälj forum här?
Har snackat med frugan och berättade för henne att det inte blir någon mc åkning för henne i sommar! Hon tog det inte så hårt faktiskt :va
Hon ville mest vara med pga att jag berättade för henne att det hade kommit fram en blondin med stora :tuttar och börjat snackat med mig när jag stod å vänta på min polare nere vid hamnen..

Edit: Såg köp&sälj uppe i menyn nu.. :gnissla

15h på 525:an

En rätt kittad 660 är inte trist. Den har mer motor än 525, men tristare karraktär. 525.an originaldrevad kan man inte hålla ner framhjulet vid max påslag på tredje växeln, och den reser sig på alla 6 växlar utan att man behöver jobba särskilt mycket.
525 är betydligt roligare än 660 vid bus anser jag, men motorn känns inte rätt för ett par mils transporter. Hade jag inte haft busan hade jag haft en 625/660 istället för 525.an.
Bromsarna suger purjo på KTM.s smc varianter och bör bytas ut till beringers 4kolvsok + skiva.
660 är mkt mer osmidig än 525, men man vänjer sig efter ett tag.

Du vill inte skjutsa på en motard, fjädringen blir svampig och det är otroligt tråkigt att köra med någon bakpå. Så köp den som passar dig. :tummenupp

Det fins måååånga sådana hära trådar i supermotard forumet. Sök och läs lite där så kommer du hitta mkt bra info som kan hjälpa dig.

Hej hopp!

Om du frågar mig så är 660/640/XR650 osv helt uteslutet, kanske inte helt trötta hojar men lika smidiga som Linjebussar. Är inte ute efter att reta upp er ägare av dessa hojar, men när man väl har kört typ Husa 650, 525 osv så undrar man vad i ?(/&¤?(/&#¤?(/&% man hållt på med innan!!

Så här enkelt är det faktiskt. Desto mera Service desto roligare blir det, ren FAKTA! :D

Tråkigt=tryggt
XR650
660
640 ( Otroligt slö/tråkig )
DRZ400 ( Jäsp )

Roligt=Saker o ting händer:)
Husa 650
KTM525
CRF450

Roligt+tryggt=WR450 :D

Mkt bra sammanfattning :tummenupp

Precis som Milky skriver, desto mera det kostar desto roligare är det :)

Last edited:
Köp den slöa XR650 den orkar bara upp på bakan på 1an,2an,3an,(4ans med lite skill) växel (koppling 3,4an).
Visserligen ligger den nog i lä när det gäller ban-motarder men på gatan trivs den ju som fisken i handsken eller handen i vattnet som man brukar säga?

Jag personligen tyckte det va lite mer värt några kilon extra och några hästar färre på hojen än att va orolig att den rasar varje gång man rastar den och om hojen inte rasat efter en repa så måste man ändå dra på overallen och skita ner fingrarna för då ska den servas..

läs mitt inlägg med lite ironi.. :rolleyes:

Hmm, min xr var bänkat med mera nw än ktm 660 och ungefär lika många hästar!
(Det skilde många häster mellan ktm 660 exemplaren! : )
Så jävla slöa är dem inte :tummenupp

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back