Val av hoj?

Zotrix

Medlem
Gick med
3 Sep 2012
Hoj
Honda 929rr Fireblade
Tjenare!

Jag är ny här inne och tänkte nu fråga er om råd, mycket möjligt att jag lagt i fel del av forumet, isåfall ursäkta.

Jag behöver lite snabb rådgivning av val av hoj, jag ska bygga en bobber och undrar därför vilken av dessa två hojar som ni skulle rekommendera.
Priset är detsamma på båda som jag kollat på så nu är det egentligen bara hojen som spelar roll i sig. Kom gärna med för- och nackdelar!

Yamaha XV 535 Virago 1996: http://www.bikez.com/motorcycles/yamaha_xv_535_virago_1996.php

eller en

Suzuki LS650 Savage 1997: http://www.bikez.com/motorcycles/suzuki_ls_650_p_savage_1997.php

Väldigt tacksam för snabbt svar!
Tack på förhand! :D

Yamaha e ju alltid bättre än Suzuki. Men så får man inte säga. Så ta Suzuki så den inte känner sig utanför!
Jag tror inte det spelar så stor roll roll vilken. Men om sukin e som lik storebror intruder!?
O yaman liknar större syskon med
Så definitivt sukin o göra bobber av. Känns lite längre o lägre över tanken på dom större iaf.
Fördelen med denna lilla mot intrudern e remdriften. Gör det lättare o bredda än på kardan.

Det handlar ju om tycke och smak, men, i mina ögon är Virago-motorerna något av det fulaste som någonsin byggts, så undvik allt som har med dem att göra. :krama

Lätt Savage! Viragon är dålig på alla möjliga sätt. Savage är IAF mindre tråkig.

Tack så mycket för snabba svar! :D
Får bli en Suzuki savage, har kikat runt lite här och där och det känns som den även är den enklaste modellen att bygga om till bobber!

Savage !
Klart ball stånka
Går att få riktigt cleana
Såg en "RåttBobbad" (rostig och skitrå) Savage för massa år sedan , rensad från ALLT onödigt stelopererad och den lät ruggigt ballt

Savage.

Coolare med enstånka och det finns en uppsjö med café / bobber / andra delar att köpa till den färdigt som underlättar om man inte har möjlighet att bygga om och göra nytt allt själv.

Medhåll
Stånka är fräckt, snyggt och just den låter gott.
Yamman är lite mesig i design o motor imho

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...