Val av hoj!

Visst väger den lite men det känns ju bara när man rullar den för hand, svängradien är det inga problem med heller, jag tycker den är smidig att svänga runt med vid krypkörning. Vid kurvtagning vid mer aktiv körning får man använda lite mer motstyrning än på t ex en cb1000r men inget jag tycker är ett problem.

Jag betalar ca. 3400kr hel/hel hos svedea för min -06.

Lycka till!

En 03:a kostar på mig hel/hel:
LF 6314 kr
Bilsport&MC 19308 kr
Svedea 15042 kr (Säkrast, de billigaste)

Verkar som jag får köra på planen, hitta en hoj som är billig att försäkra och ta kortet, köra några år och sedan leta vidare. Passerar 30 nästa år, så det kanske också hjälper till :D

Tackar för tips och tid du lagt ner!:Bugar

BMW har ett par modeller med mycket förmånlig försäkring som är hyfsat roliga, ex BMW f800s/st/r som kan vara värt att kika på.

Suzuki har ju även sin bandit 1250(som jag kör...) ligger i samma försäkringsklass som GSR. Fördelen med banditen eller annan motsvarande hoj( typ xjr) är såklart att man har ett ordentligt vridmoment som gör att passageraren knappt märks. Nackdelen är att de är lite tunga och trögsvängda. Mest roligt för kronorna tycker jag GSR är.

BMW har ett par modeller med mycket förmånlig försäkring som är hyfsat roliga, ex BMW f800s/st/r som kan vara värt att kika på.

Suzuki har ju även sin bandit 1250(som jag kör...) ligger i samma försäkringsklass som GSR. Fördelen med banditen eller annan motsvarande hoj( typ xjr) är såklart att man har ett ordentligt vridmoment som gör att passageraren knappt märks. Nackdelen är att de är lite tunga och trögsvängda. Mest roligt för kronorna tycker jag GSR är.

Har faktiskt kollat lite grann på BMW hojarna, dock är priset som sätter stopp.
Vill ha en 2006+ och då är det svårt att hitta runt 40k, men de jag träffat med de nya 800 är toknöjda.

Suzuki ligger i topp gällande försäkring på den typ av hoj jag är ute efter, så om inget oväntat händer blir det en sådan som jag rullar på nästa sommar eller kanske redan i höst.

Tack för tipset! :Bugar

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back