Val av hoj

Ringh

Ny medlem
Gick med
27 Jan 2012
Hoj
Harley Davidson 2006
Ja sitter o kikar runt på vad man kan tänkas skaffa sig för hoj. I dagens läge åker ja HD men är sugen på nå annat. Men finns alldeles för mycket o välja på. Har sneglat mer o mer på Kawasaki z750 eller z1000 från 2009 o uppåt.
Nån med erfarenhet av dom hojarna får gärna hojta till. Annars e alla tips på bra hojar uppskattat.

Mvh:banana

Kör med z750'n på skolan. Kan ju inte direkt påstå att jag har speciellt mycket erfarenhet av dom, men väldigt lättkörd och trevlig hoj att åka med :crash

Ok, jag vill ha en lättkörd hoj som kan va rolig på mindre väger osv. Har haft ett par olika sporthojar men vill ha nåt annat nu.

kör en lime grön z1000 och den e både lättkörd rolig och den går utav bara faaaan.

z750 är ganska seg tycker jag ..z1000 har jag ej provat men den bör väl ha ett bredare register

street triple? hört så mycket bra om den, 675cc 3cyl nakenhoj med grymt chassi, ska prova en så fort jag får chansen:)

Köpte en Street Triple R -09 förra året och är helnöjd. Liten, lätt, kvick, mycket bra botten för en så pass liten motor och jag sitter bra (178cm lång).

Jag har även testkört en Z1000. Radfyra med mjuk och fin gång, bekväm samt bra botten och fint drag.

Båda hojarna är lättkörda dock är Z1000 så klart en aning större och tyngre än Street'en, 230kg mot 189kg. Frågar du mig så har Street'en mer karaktär och är roligare men den är också mer oslipad än Z1000.

Bästa tipset är att provköra och avgöra själv och testa även Street'ens storebror Speed Triple.
Triumph är ute på road show just nu så kolla på Triumph hemsida när de dyker upp nära dig, annars leta upp en ÅF. Kawa har väl bara provkörningar hos ÅF vad jag vet.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra