Val av grupp

speffy

Medlem
Gick med
19 May 2008
Hoj
KTM 950 SMR
Tänkte bara höra hur grupperna är i jämförelse med smc kurser.
Har kört i blå grupp (snabb) på knutstorp med smc är motsvarande röd grupp med sydskånes emse eller röd är betydligt snabbare ?

Har inte kört med er tidigare så vet inte till vilken grupp som passar mig bäst.

Hallå där!
Kul att du vill köra med oss.

Hastigheten i grupperna varierar en del beroende på vem som kör just den dagen.
Vad jag förstått så är vår röda snäppet snabbare än SMCs blåa grupp men på våra Knutstorpsdagar har vi två röda grupper som vi delar upp på plats.
Där får man välja ifall man vill köra i en snabbare röd eller lite långsammare. Sen är det helt upp till hur ärlig man är mot sig själv var man väljer att köra :D
Ju jämnare hastighet i grupperna, ju roligare har vi och ju säkrare är vi, så det är all idé att vara ärlig i det här läget. :)

Välkommen.

Mvh
Thomas
Sekreterare och fd Instruktör

Det som CorbenDallas skriver stämmer in ganska fint.
Jag kan ta ett exempel från mig själv. Med SMC har jag varit bland dem snabbare i blå men med Sydskånes var jag helt klart långsammast i söndags när jag körde i röd. :näsblod

Jag körde med smc på lockarp för någon vecka sedan, körde då i den röda som tydligen skulle vara snabbast den dagen. Det var stoooooor skillnad gentemot hur den röda gruppen är på SRW. Skulle säga att den röda på lockarp var mer som den gula på SRW.

Okej tack för hjälpen nu fick jag lite bättre uppfattning i alla fall.
Är nog bäst att börja i gul grupp då och gå upp åt efter hand om det nu inte finns två röda grupper på den dagen jag ska köra.

Jag får prova mig fram helt enkelt men nu vet jag att det är gul eller kanske röd som gäller för mig :)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT