Val av däcktyp?

kiisen

Fegis
Gick med
4 Aug 2006
Hoj
Suzuki GSXR-1000 K8
Hej. Var ute och brände upp det sista på mitt bakdäck under helgen. Ska köpa nytt nu under vintern tänkte jag men vet ej vad jag ska ha för sort. Vad rekommenderer du/ni? har tittat lite på michelin, pirelli och metzeler. tänkte på prisklassen 1500.

mvh Robin

Kan rekomendera Michelin Pilot road !:tummenupp
Kanon bra däck.
Mitt bakdäck har gått dryga 1600 mil !
Superbra grepp även i regn.

kiisen skrev:
2486304 Hej. Var ute och brände upp det sista på mitt bakdäck under helgen. Ska köpa nytt nu under vintern tänkte jag men vet ej vad jag ska ha för sort. Vad rekommenderer du/ni? har tittat lite på michelin, pirelli och metzeler. tänkte på prisklassen 1500.

mvh Robin

Däcksval är ju alltid en trade-off, så det är svårt att säga något om utan att veta vad du är ute efter. På bana kan jag rekommendera Racetec K0, helt magiskt grepp. Tyvärr är de slut efter ett par tre hundra mil. Nu kör jag Sportec M3, som håller längre, men i gengäld får man vara lite mer försiktig när man går på gas i utgångarna. Helt ok de också dock, och när de väl släpper beter de sig ganska snällt.

Jag är alltså lite insnöad på Metzler, men mitt intryck är att folk även brukar ha bra saker att säga om Pirelli Diablo Corsa, som väl ungefär motsvarar M3:an?

kiisen skrev:
2486304 Hej. Var ute och brände upp det sista på mitt bakdäck under helgen. Ska köpa nytt nu under vintern tänkte jag men vet ej vad jag ska ha för sort. Vad rekommenderer du/ni? har tittat lite på michelin, pirelli och metzeler. tänkte på prisklassen 1500.

mvh Robin

Helnöjd med mina Metzeler Z6, inga race däck men fungerat klockrent på min gamla harv :)

jag är mest inne för ett däck som håller länge och ger ett bra grepp. Han som hade hojjen innan mig köpte begagnade racingdäck men de håller inte så länge men det var ett fruktansvärt grepp i dem tills de fick gnugga sig mot asfalten :).. Men jag får tacka för svaren :).

Har precis köpt en beggat fast nytt metzeler rennsport! Sök å du ska finna många glada miner efter att de kört med detta däck. Liknar pirelli supercorsa har det sagts å jag hade supercorsa pro innan så hoppas de lever upp till mina förväntningar!!

1500 kr fåru mkt däck för! mcdackonline.com! :tummenupp

Wonderboy skrev:
2486621 Har precis köpt en beggat fast nytt metzeler rennsport! Sök å du ska finna många glada miner efter att de kört med detta däck. Liknar pirelli supercorsa har det sagts å jag hade supercorsa pro innan så hoppas de lever upp till mina förväntningar!!

1500 kr fåru mkt däck för! mcdackonline.com! :tummenupp

Jo det var där jag tänkte köpa :).

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!