val av däck

zuckan

efter solsken kommer det regn :P
Gick med
29 Oct 2004
Hoj
R1-05
tänkte kolla om någon har erfarenhet av dunlop d208 rr bakdäck? nu kör jag på metzler M3.är det stor skillnad på dom 2 däcken? M3 däcket funkar bra tycker jag så som jag kör.brukar gå undan rätt så bra ibland.iom det skiljer ca 400 kr på däcken så kanske man kan få ett likvärdigt däck(208rr) för en mindre peng.

Hej;

Satsa på Michelin Pilot Power eller Power 2CT. Du får liknande prestanda som Metzeler:n och dessutom till bättre pris. De är bättre däck jämfört med D208RR.

Mvh
Dio

ok..ja jag har kikat på michelin oxå :) ungefär samma pris som metzler M3. kanske ska prova ett sånt en gång.har aldrig kört michelin innan.men då är dunlop inget o ha jämfört med dom 2 andra?

mvh zuckan

ok..ja jag har kikat på michelin oxå :) ungefär samma pris som metzler M3. kanske ska prova ett sånt en gång.har aldrig kört michelin innan.men då är dunlop inget o ha jämfört med dom 2 andra?

mvh zuckan

Har haft Dunlop 208 på CB1300:a, bytte efter bara knappa 150 mil, p g a det "släppte" vid kaftigare nerlägg.

Nu är min hoj ganska tung, men vill du ha däcket så är det bara att hämta upp den i Västerås. MYCKET mönster kvar, Du får den GRATIS!

ok..nja då får det nog vara :) iom det blir kraftiga nerlägg när vi kör så vill man det ska sitta i. men tack iaf :)

*/ ?>
Nyheter
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Back