Känns som du har hållt på ett tag =).
Men om vi ska sumera då, bergare vill ut på asfalt troligtvis och vill kunna köra med lite tempo och lite längre sträckor. Då passar en racer väldigt utmärkt?
Typ sådan här hade ju faktiskt jag tagit, med bockstyre, för att man ska slippa köpa massa extra annat när man funnit att man glöder för det.
Jo, fast en racer är väldigt kompromisslös ändå, dom flesta har nog mer nytta/nöje av en hybrid.
Hybriden jag har har väl i princip racerdäck och racerkransar fram och bak, men den har inte bockstyre, jag överväger aerobar-båge och växelkomponenterna är MTB grejor.
Nu ser min cykel ut så av flera olika anledningar, men ändå till största delen beror det på vilka delar jag har fått tag på gratis.
Cykeln var en ganska ny hybrid som tidigare ägare hade "lagat sönder" tills han tröttnade och gav bort den.
Framhjulet lyckades jag rikta (jag la oförsvarbart mycket tid på det) bakhjulet ekrade jag in en begagnad fälgbana på som jag tog från ett hjul där navet var skrot, växelörat i ramen riktade jag med gasollampa och rörtång (absolut inte att rekomendera) växlarna är begagnade MTB grejor, pedalerna blev över på en cykel det monterades SPD på osv osv...
Det enda jag inte har bytt ut än är framgaffeln, för jag har inte fått över någon med skivbromsfäste än, däremot har jag samlat på mig hjul med skivbromsfästen samt bromsok och skivor, så det är väl nästa uppgradering, och skivbroms hör egentligen inte alls hemma på den här typen av cykel men jag vill ha det för att jag är lat och vill slippa byta klossar så ofta, eller nåt...