Val av cykel och registrering som A2

Man vill ju ha en motor med mycket botten trots begränsad toppeffekt i ett relativt lätt och sportigt chassi. Buell XB9R skulle ligga bra till i min bok: Chassit är faktiskt riktigt fint, motorn är mycket bottenstark och jag vill minnas att den väger förvånansvärt lite. Ganska säker att den är reggad under 70kw.

Jag hatade att motorn bara dog lagom till man tyckte den borde börja dra på riktigt men det är ju bara en fördel om den ska gå som A2.

Fast hur hojen uppträder som strypt är ju ointressant för TS :rofl

En hoj med 2-cyl är det vettigaste valet, du får duktigt med vrid utan att behöva gå över 70kW toppeffekt (Monstern är ett lysande exempel).
En 4-cyl med samma effekt kommer vara klen som ett dagisbarn på låga varv i jämförelse.

Fast hur hojen uppträder som strypt är ju ointressant för TS :rofl

Även gränsen på 70kW ursprungseffekt är ju att betrakta som en strypning om man vill åka sporthoj så samma tänk är applicerbart oavsett.

Min rvf 400 kanske? 190cm, hmm iof om du har suttit på en oljekyld gsxr 750/1100 så e rvf400an rena lyxen. ska nog sälja den snart nu när man börjar bli fattig. hade tröttnat lite på mcåkning redan förra året men har inte orkat sälja den då jag älskar denna lilla pärla men ska man ha råd att lata sig å gå i skolan samtidigt så kan man uppenbarligen inte ha leksaker. va fan S jag som trodde att man kunde leva gött om ni tog makten. E ju fan värre än värst/ lat slacker :P

Last edited:
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...