Val av cross..?

KalleKulspruta skrev:
2512790 Så vitt jag vet så var det lite problem med -05 när det gällde toppen. Garantijobb som du säger. På -06 ska det inte existera (just det problemet) Jävel. 92 kg! Jag är också sugen på att skaffa nyare men känns som om en 06 kanske är lite väl mycket pengar för min del.


HELT FEL! 05 YZF250F har inga som helst problem och har inte haft heller. 06orna har däremot haft problem med att ventilerna pajjat med de följder det kan ge. :näsblod Yamaha :bow har åtgärdat detta på garantin, som eg saknas på tävlingsmaskiner! Så det bör vara ganska riskfritt att köpa en 06a också.
 
Mögel skrev:
2512846 :hördu Köp min Yamaha yz250. :D

Yz:an va fin du men det är ju en aning nyare jag är ute efter och så var det ju det dära med 4-takt som det ska va oxå då..:va

Fasen va schyssta bilder - va har du för kamera?:rolleyes:
 
nexxor skrev:
2513211 Yz:an va fin du men det är ju en aning nyare jag är ute efter och så var det ju det dära med 4-takt som det ska va oxå då..:va

Fasen va schyssta bilder - va har du för kamera?:rolleyes:

2-takt är mycke coolare. :yoparty Kameran är min brors, Och det är en Kodak z650.
 
Two stroke man skrev:
2512844 HELT FEL! 05 YZF250F har inga som helst problem och har inte haft heller. 06orna har däremot haft problem med att ventilerna pajjat med de följder det kan ge. :näsblod Yamaha :bow har åtgärdat detta på garantin, som eg saknas på tävlingsmaskiner! Så det bör vara ganska riskfritt att köpa en 06a också.



Happ! nya uppgifter för mig. Undrar vad de gjort för en ändring som orsakat detta.



nexxor skrev:
2512828 Jo, mycket pengar är det..
Har kollat runt lite och en -06:a 10-50timmar ligger runt 45k.
Det är ju inget man hostar upp bara sådär precis.:rolleyes:

Vart brukar ni köra någonstans då det handlar om att åka på crossbana?


För min del blir det mellanskillnaden. Men den är stooor för att vara 2 årsmodeller. Å andra sidan så håller sig min hoj bra i pris. Skulle nästan kunna få minst lika mycket för min om jag sålde den nu som när jag köpte den i våras. Men så är det ju säljsäsong nu...

Jag brukar köra på olika banor runt om i Örebro.

Täby, Rätt snabb jordbana. Min hembana som med ändringar inte varit speciellt kul i år (mest p.g.a damm och att den blir stenhård när det är varmt)

Nora (sandbana, skitkul, härliga vallar som man kan gasa duktigt mycket i),

Vingåker (grym bana. Rolig för nybörjare för såväl duktigare förare, lite sandpartier och vallar i kuvorna)

Hallsberg (Större sandbana, jobbig som fan när den är uppkörd, ingen nybörjarbana, men roligre ju bättre man blir)

Karlskoga/Degerfors - mycket rolig bana, med STORA hopp. (på raken) jord och nått litet lösare parti. Snabb bana.

Gröndal - Bara kört en gång. Gillade den mer och mer ju mer jag körde. Jordbana. Finns en liten sandkurva som är kul. Mycket nivåskillnader. Stooor uppförsbacke. Fullt på 3:an håller man där. Inte så många hopp.


Kör även på Norrabro nån gång ibland(privat bana)
 
erik skrev:
380819 tvåtakt är mycket skruva men även 4-takts racehojar kräver en del de också. vet inte om det är sant men jag har hört att crf450 har 15 timmars intervall på kolvbyte...


har en crf 250 r 04 i min bok står det också kolv byte 15h men det är om är topp topp åkare typ stefan everts klass. jag ligger mellan 50-55h
 
Svess skrev:
2609128 har en crf 250 r 04 i min bok står det också kolv byte 15h men det är om är topp topp åkare typ stefan everts klass. jag ligger mellan 50-55h


Hmm...lycka till me dom lyckliga timmarna!!! :pannkyss jag hade en crf 250 -05 som hade gått ca 60 timmar... bytte kolvringar vid 15 tim o kolla kolven!! sen bytte jag ny kolv o ringar vid 30 timmar o gjorde samma proces fram till ca 57timmar innan jag sålde hojen.. när jag bytte kolven som hade gått 27 timmar så va de sprucken och repor i cylindern! JÄTTE NICE!!! Bara o kasta i nya kolven o sälja fanskapet!!

Har du riktigt otur när kolven spricker så kan den nypa i cylindern o ras på vevlager mm!!:huvet
 
Ska du ha roligt köp en cross med 450+ cc sen om det är 2t eller 4t spelar inte så stor roll. Mer cc = mindre skruva i motorn. Kanske får byta drivpaket o däck oftare dock:D
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top