Val av cross..?

nexxor

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
hade en gixxer 600... har nu bara en mountainbike och en Yzf 250
Tjenis!

Går i tankar om att skaffa cross, vet bara inte vilket märke som ska inhandlas.. :va
De hojarna jag kollar på är: CR250 , CRF450 & KTM -->modell -00 & framåt

Någon som har haft någon av dessa och kan säga nackdelar o fördelar med modellerna, billiga reservdelar, lättstartade, lättkörda och så vidare...

Är CR250:n smidigare att köra om man jämför med CRF450:n någon som vet?

Man vill ju inte köpa en hoj o behöva skruva varannan vecka :huvet

O är det någon som har en adress till något cross-forum så vore det fint :banana

Last edited:
nexxor skrev:
Tjenis!

Går i tankar om att skaffa cross, vet bara inte vilket märke som ska inhandlas.. :va

Någon som har haft någon av dessa och kan säga nackdelar o fördelar med modellerna, billiga reservdelar, lättstartade, lättkörda och så vidare...

O är det någon som har en adress till något cross-forum så vore det fint :banana

Har haft en Cr250 -01 var nöjd med den,fick inte skruva mer en normalt med den,men om du ska köpa en 250 köp Crf 250 -04 kan nog bli en rolig maskin.

nexxor skrev:
Tjenis!

Köp inte 4 takt det e svindyrt när det går sönder!!!! Köp Yamaha dem brukar hålla väldigt bra!

YamahaJojje skrev:
Köp inte 4 takt det e svindyrt när det går sönder!!!! Köp Yamaha dem brukar hålla väldigt bra!

Vad är det som säger att just yamaha skulle hålla bättre än tex honda?

nexxor skrev:
Tjenis!

Ska du köra cross hyffsat offta så får du nog skruva mycket mer än varannan vecka...

nexxor skrev:
Tjenis!

2-takt :yoparty

Busgrabb skrev:
Ska du köra cross hyffsat offta så får du nog skruva mycket mer än varannan vecka...

tvåtakt är mycket skruva men även 4-takts racehojar kräver en del de också. vet inte om det är sant men jag har hört att crf450 har 15 timmars intervall på kolvbyte...

erik skrev:
tvåtakt är mycket skruva men även 4-takts racehojar kräver en del de också. vet inte om det är sant men jag har hört att crf450 har 15 timmars intervall på kolvbyte...
om man tävlinskör ja! sen e 2 takt att föredra mycket billigare om nåt går sönder!!! Men 2 takt blir förbjudet att tävla med 2005-2006 nångång! :(

honda är ju kända för bra kvalitet, inga fel på dom.
dom första crf 450 hondorna börjar ju bli slitna nu, kan bli dyrt att renovera kanske.
250 och 450 hojarna är praktiskt taget jämbördiga nuförtiden, 450 väger bara drygt 5kg mer = du vänjer dig på 15 min.

Ktm har ju klart mest modeller att välja mellan, lätt o hitta nått som passar alltså.
ett stort plus för ktm är billiga delar + ett gigantiskt tillbehörs utbud.

rejser skrev:
honda är ju kända för bra kvalitet, inga fel på dom.
dom första crf 450 hondorna börjar ju bli slitna nu, kan bli dyrt att renovera kanske.
250 och 450 hojarna är praktiskt taget jämbördiga nuförtiden, 450 väger bara drygt 5kg mer = du vänjer dig på 15 min.

Ktm har ju klart mest modeller att välja mellan, lätt o hitta nått som passar alltså.
ett stort plus för ktm är billiga delar + ett gigantiskt tillbehörs utbud.
jo men Honda delar e asdyrt!!! Yamaha har oxå jävligt fina maskiner!!! vann alla shootoutsen i mxa!!! (utom 80cc) + billiga delar m.m.

YamahaJojje skrev:
om man tävlinskör ja! sen e 2 takt att föredra mycket billigare om nåt går sönder!!! Men 2 takt blir förbjudet att tävla med 2005-2006 nångång! :(

tvåtakt är väl inte så bra ur miljösynpunkt...

jaja så dem skulle muta Dirt Rider, TransWorld MX och MX shoout oxå??? har dem nog inte råd till! Tom Rickey Carhmichael berömde Yamaha... det borde säga en del!

YamahaJojje skrev:
jaja så dem skulle muta Dirt Rider, TransWorld MX och MX shoout oxå??? har dem nog inte råd till! Tom Rickey Carhmichael berömde Yamaha... det borde säga en del!

jo jag vet att yamaha gör bra hojar, kompisen har en 426´a -02 o har inte haft några problem....bytta väl några hundra stift i början men hitta rätt tillslut så nu går den fint.

nexxor fråga ju om just honda och ktm, därför skrev jag inget om yamaha.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman