Val av cross?

Rs typen

Ny medlem
Gick med
30 Oct 2003
Hoj
R1-05, Suzuki rm250 -05
Har funderingar på att skaffa en cross igen, enbart för lite skoj körning i skog, sandtag, grusvägar. De jag har sett på är Honda crf 450r 02-04, ktm520 -02, ktm 525 -03, yamaha yzf 450 -05. Dessa har jag hittat till salu i ungefär samma prisklass. vad har ni att säga för bra och dåligt om dessa modeller? någon man bör undvika? vill komma undan med så lite skruvas som möjligt, vet att det är en del "normal service" som måste göras men vilken skulle ni tro är hållbarast av dessa? Sedan en rätt viktig sak ä ju effekten, räcker effekten bra till i en 450cc? vill att den skall vara pigg, finnas mer att ge än vad jag vågar typ. Hade en ktm 250sx för par år sen och det skall vara en del kraftigare maskin nu om man säger som så, visst är en del skillnad på 2 och 4 takt.

Last edited:
jag har ägt flera av dessa hojar och jag tycker att du ska välja yamaha 450. den har så sjukt bra kvalite på motor och så. går aldrig sönder. 525'an har ju mer vrid men effekten är ungefär det samma. yamah 450 är mycket smidigare i skogen. jag har en yamaha 450 05 nu och är supernöjd. hade en 525 04 förut.
men i och för sig så beror det på hur man ska göra. om du bara ska köra grusväg är 525 roligare, men om du ska köra på skogstigar och så också så är 450 bättre. man blir dock inte rädd av 450'in direkt.
vill du ha en grym hoj för mest grusvägskörning så tycker jag dock att du ska köpa en honda 500 2-takt. då blir du rädd när du gasar. den hojen är tokgrym.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back