Val av avgassystem Yamaha XJ 6 2013

Maddahard

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2012
Hoj
Yamaha MT-09 2017
Hej

Jag har bestämt mig för att efter inkörningen av hojjen så blir det att sätta på ett nytt avgassystem.

Jag har hittat dessa som verkar väldigt prisvärda på Ebay.

Ett från Arrow: http://www.ebay.com/itm/ARROW-TERMINALE-NICHROM-X-KONE-FONDELLO-CARBONIO-YAMAHA-XJ6-DIVERSION-13-EXHAUST-/161009317770?pt=Ricambi_e_Accessori_Scooter&hash=item257ce7378a

och detta från GPR

http://www.ebay.com/itm/EXHAUST-YAM...Parts_Accessories&hash=item3a66b40b85&vxp=mtr

Vilken tror ni kommer låta bäst?

Sedan kommer vi till den eviga frågan, behöver man mappa om? eller räcker det att öka spridarna lite genom hojjens egna dator?

Tack på förhand
MVH
Mattias

Vilken ljuddämpare har du till ditt GPR system? Deeptone eller den som är i annonsen? hur är det med vibrationer osv? ökade det mycket när du slängde på systemet? tänker mest på motorvägsfart, man vil ju inte skaka sönder :-)

Vad jag kan se har jag ett sånt som i annonsen. det ökade lite men tycker ändå att vinden är värst på motorvägen speciellt autoban då jag körde till österrike förra året.

Jo visst är vinden vidrig, men den kommer man tyvärr inte ifrån.

Låter härligt med en långresa, kanske blir en längre tur i nästa år. men kör du med båda DB-Killersarna uttagna? Gjorde det stor skillnad med mappning? vad levererar den efter avgas och mappning? har du även öppet filter eller?

Nyheter
Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!