val av 125a...behöver lite hjälp :)

oracas

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2004
Ort
mockfjärd
Hoj
söker....
ska köpa mej en 125a snart och är inne på sportmodellen just nu
dom som ja "känner för" mest just nu är:
yamaha tzr och honda nsr, av äldre modellerna

ska lägga ut ca 10-15 tusen på en mc

vill ha en som går fort :P och går bra

nån som kan komma med lite förslag nu :)
 
Varför skall du ha en som går fort när du bara för köra i 110?
Både Yamaha TZR och Honda NSR går väll ungefär likabra ingen större skillnad
Finns lite trådar i 125-Klassens eget forum där du kan titta lite.
Folk säger sig att hondan håller dåligt men jag vet inte riktigt om det stämmer
 
Kimze skrev:
Varför skall du ha en som går fort när du bara för köra i 110?
Både Yamaha TZR och Honda NSR går väll ungefär likabra ingen större skillnad
Finns lite trådar i 125-Klassens eget forum där du kan titta lite.
Folk säger sig att hondan håller dåligt men jag vet inte riktigt om det stämmer
honda är och kommer alltid vara "äkta" honda kvalitet, särskilt på tvåtaktarna..men visst det finns alltid undantag.. det bästa du kan göra (tycker jag) är att hör med folk på forumet som har/hadde nsr och tzr och hör va de tyckte om cyklarna, men snälla, det finns säkert hundratals sådanahär forum... sök
 
Jag tror på TZR´en. Har aldrig kört en NSR, men förut när EBS, Cayle m.fl hade NSR så spenderade dom MYCKET tid på mek.
 
jag har aldrig testa en TZR.
de stämmer ganska bra, jag har lagt mycket tid på mig. o den funkar ändå inte...

på dom Gamla NSR:en har jag hört att topplockspackingen ger sig o toppen blir lätt skev...som sagt, bara vad jag hört.

felet på min "för tillfället" är avgasportarna (RC ventil).
öppnar sig inte vid höga varv.

Acceleration och toppfart är i stort sett samma på båda...
 
Om du ska köpa en nsr så köp också en burk glasfiberspackel. Alla kåpfästen är sköra och går lätt sönder och behöver förstärkas.Det anser jag som den största nackdelen. Annars är det en fin hoj för rätt pengar. Du får ju bla Alu ram (Som går att polera :) ). Är driftsäker om man byter kolv osv i tid, har kört 1100 mil nu med min utan större problem. Enda gången jag blivit stående efter vägen var när gasvajern gav upp förra sommaren. Det är ju trots allt Honda kvalitet vi snackar om! :) :tummenupp
Har ingen erfarenhet av TZR men polaren har en och jag tycker helt enkelt att den är för smal! Annars är det nog en fin hoj det också.
Enligt mig får man mer hoj för pengarna om man köper en NSR och kanske mer trubbel, vem vet...........
Lägger upp bilder på modeller från samm årsmodell, Hondan ÄR snyggare :rofl
 

Bifogat

  • nsr3.jpg
    nsr3.jpg
    136.3 KB · Visningar: 52
  • tzr.jpg
    tzr.jpg
    53.1 KB · Visningar: 49
Last edited:
weeeiii skrev:
, jag har lagt mycket tid på mig. o den funkar ändå inte...

Men å andra sidan har inte jag mekat nått, det är väll från hoj till hoj, min är iofs lite nyare... :gnissla Men min har iaf inte krånglat nått...
 
PollySmurf skrev:
en 01:a borde inte krångla heller, oavsett märke och modell :rolleyes:

Hmm, ligger nog nått i vad du säger :va :D

Det lär ju knappst va så att ALLA NSR har snedskurna drev osv osv, utan det är väll mer från hoj till hoj, hade jag stått i valet mellan TZR eller NSR (gammla modellerna) hade jag tagit NSRen, den ser bättre ut. ser ,er fullvuxen ut... Men-men, det är väll vad jag tycker, inget ont om TZRn...
 
NSR_Martin skrev:
Precis, bara det inte blir för dyrt...

Fan, får nog köpa nån gammal hoj istället, så man får meka lite :D


Nej, precis får inte vara för dyrt.

Haha, ne gör inte de.
 
NSR_Martin skrev:
Precis, bara det inte blir för dyrt...

Fan, får nog köpa nån gammal hoj istället, så man får meka lite :D


heheh!

de e skoj o meka, men jag skulle inte rekommendera d.
blir lite sne när det är nåt jävla EL fel i CDI boxen lr nåt...går ju itne göra nåt annat än att köpa nytt :skärmd $$$$$ !
 
*/ ?>
Nyheter
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Back
Top