Val av 125;a

hej jag ska sälja min aprilia mx 125 sm det är mycket hoj för pengarna och den har bara haft två ägare som har kört den så därför har den bara gått lite över 1000 mil det sitter nytt kolv paket på för jag har hört att man ska bytta det vid 1000mil. den är bes och har nytt driv paket och bor vallentuna det är en 04 jag hade tänkt mig runt 20 000 men kan tänka mig pruta:tummenupp

Jag dog nästan av syrebrist :hihi
 
Husqvarna delar är skit lätt att få tag på! Halvards motor AB säger jag bara! Får grejorna 2dagar efter man har beställt och om det är fel är det bara att skicka tillbaka och få rätt utan extra kostnad!

Ktm och husqvarna priset skiljer inte mycket kan jag säga. ( brorsan har en ktm så jag vet )

Annars är det bara en smaksak tycker jag i alla fall :)
 
Husqvarna delar är skit lätt att få tag på! Halvards motor AB säger jag bara! Får grejorna 2dagar efter man har beställt och om det är fel är det bara att skicka tillbaka och få rätt utan extra kostnad!

Ktm och husqvarna priset skiljer inte mycket kan jag säga. ( brorsan har en ktm så jag vet )

Annars är det bara en smaksak tycker jag i alla fall :)

Stämmer säkert jätte bra.. men aprilia delar m.m är ju grymt svårt och dyrt att få tag i! =)
 
Stämmer säkert jätte bra.. men aprilia delar m.m är ju grymt svårt och dyrt att få tag i! =)

Känns som aprillia och cagiva är jämnlika då båda e italienska.
Till raptorn fick jag hem grejerna på 3 dagar efter beställning från italien så det e inte alls farligt =)
 
Hej. Hoppar in lite här i tråden :P Ska själv köpa en 125:a och jag har först tittat på DT:en men läst lite mer att det är en slö variant av 2-takt, så jag kollade på pris och effekt på Aprilia MX:an och såg att den var varken dyrare än DT:en (kollar på nyare motorcyklar nu :) ) fast att den hade 33 hk, och DT:en har 24 hk. Frågan är om Aprilian är "pålitlig" om man ska kalla det så, dvs, att man kan åka mycket på den utan att den går sönder, att man kan åka mer än att meka med den. KTM och Gasgas ligger ju på 36 & 37 hk, men jag vet inte hur underhållet är på en sån, och priset på en sån ligger oftast inte under 35 tusen, eller är det bara jag som har sett på dyra exemplar? :)
 
Nej, det är nog inte extremt mycket mek med en MX125. Byta kolv ca 1000-1500 mil. Kanske varannan säsong om man kör normalmycket. Brukar väl inte bli några toklånga sträckor med motard.
 
En stor fråga som "förvirrar" mig är om GasGasen eller någon av de andra 2-taktarna är sköna och roliga att åka på om jag gör på en mindre landsväg. Ca. en 70-90 km/h väg? Om dessa inte är anpassade för sådant så funderar jag nog hellre på en Yamaha..
 
En stor fråga som "förvirrar" mig är om GasGasen eller någon av de andra 2-taktarna är sköna och roliga att åka på om jag gör på en mindre landsväg. Ca. en 70-90 km/h väg? Om dessa inte är anpassade för sådant så funderar jag nog hellre på en Yamaha..

Inte superbra och lika på samma varv hela tiden. Men vem kör 70 eller 90 på dess vägar :tummenupp
 
En stor fråga som "förvirrar" mig är om GasGasen eller någon av de andra 2-taktarna är sköna och roliga att åka på om jag gör på en mindre landsväg. Ca. en 70-90 km/h väg? Om dessa inte är anpassade för sådant så funderar jag nog hellre på en Yamaha..

alltså jag tycker inte att det är något problem, men om man ska köra exakt efter hastigheten så kan du ju lika väl ta bussen:krama
 
En stor fråga som "förvirrar" mig är om GasGasen eller någon av de andra 2-taktarna är sköna och roliga att åka på om jag gör på en mindre landsväg. Ca. en 70-90 km/h väg? Om dessa inte är anpassade för sådant så funderar jag nog hellre på en Yamaha..

70-vägar är ju de roligaste mc-vägarna så hittar du en kurvig sådan är det inga problem. 90-väg är raktsträcka.

alltså jag tycker inte att det är något problem, men om man ska köra exakt efter hastigheten så kan du ju lika väl ta bussen:krama

Se på fan, ett kommatecken :D
 
Nu tänker du allmänt på hojar, eller menar du att gasgasen fungerar bra att glida med på småvägarna?

Lite mindre, kurviga 70-vägar ska nog funka med en GG. Annars är det väl slangning i stan som gäller, om man inte har knotterdäcken på ;)
 
Lite mindre, kurviga 70-vägar ska nog funka med en GG. Annars är det väl slangning i stan som gäller, om man inte har knotterdäcken på ;)
Kan ju fylla i lite. Rätt drevat så är det lugnt att köra både 90-väg och motorväg med en GasGas, EXC eller Wr. På min WR t.ex. så kör har jag inte ens lagt i sexan i 90.
 
Nyheter
BMW F 450 GS ”Din bästa kompis” 

Screenshot Nya BMW F 450...

Nya MV Agusta Brutale 800

MV Agusta Brutale har länge...

YAMAHA Tracer 7 OCH Tracer 7 GT Y-AMT

Inför 2026 uppdateras maski...

Ducati lanserar racingakademi för framtidens stjärnor

Ducati presenterar, i samar...

Nu startar mässan i Milano

Nu åker vi på redaktionen n...

EU:s fartgräns för MC stoppad

SMC, FIM och FEMA har lycka...

Femte generationen Monster är här

Legendariska Ducati Monster...

Påvens BMW R18 utauktionerad

Den 3 september 2025, under...

GGN 2025, värsta hittills !

Conny Bohlin, VD för Nordic...

Bildsvep – GGN 2025

På plats i depån på årets G...

Back
Top