Valåret 2014

Vilket parti kommer du rösta på i 2014 års val?

• Antal röstningar
    0
Borde inte vara lång kö på Max då många med integritet sedan länge valt bort slavkontrakt och snabbmatskultur.

Mjo, brukar ju mest vara skjortor och kavajer i kön på McD/Max/BK, medans det de med hög integritet betalar 300kr måltiden :hihi

Förövrigt har både Max & McD bra löner och utvecklingsmöjligheter i Sverige, däremot i USA har väl McD $5 som minimilön.

Den kränkta klassförrädaren Max Chefen med en sköt dig själv och skit i andra mentalitet har ju missat det uppenbara samhällsekonomiska 25%:iga moms pluset. Ju högre, ju större andel av den privata konsumtionen övergår till gemensamhetssektorn och en traditionell skönt röd solidarisk konsumtion. Alltså ett mycket högt värde för samhället.

Den kränkta klassförrädaren Max Chefen med en sköt dig själv och skit i andra mentalitet har ju missat det uppenbara samhällsekonomiska 25%:iga moms pluset. Ju högre, ju större andel av den privata konsumtionen övergår till gemensamhetssektorn och en traditionell skönt röd solidarisk konsumtion. Alltså ett mycket högt värde för samhället.

Är inte Max en hamburgekedja?

Sen begriper jag inte riktigt vad du far efter.

Ja, bäst vore ju 100% på mat, det vore ju skönt solidarisk :banana

Är du en representant för den (ut)bildade vänstern?

Är nog stor skillnad på hamburgerställena beroende på vem som driver den
Visst är det det.
Men olika kedjor attraherar olika franchisetagare.
I närheten av min bostadsort ligger "Hamburger hill" med såväl McD och BK, som Max.
Max har några kronor högre lön och högre status bland de anställda.
Sämst är BK.
Det skiljer säkerligen från plats till plats, men i allmänhet så tror jag att Max är lite bättre.

Det jag finner underligt är att många verkar se ner på de anställda på dessa ställen.
Det är absolut inget fel i att jobba på ett snabbmatställe.

Det jag finner underligt är att många verkar se ner på de anställda på dessa ställen.
Det är absolut inget fel i att jobba på ett snabbmatställe.

När jag läser CVn ser jag det som en merit att som ung ha jobbat inom snabbmatsindustrin. Ofta en bra fingervisning om stresstålighet, arbetsmoral & vanligt jefla vett i skallen. Lumpen är lite samma sak.
5p i ryskt traditionell matlagning eller "en spännande & mångfacetterad rundresa i Asien" är ju knappast en merit vid jobbsökande, även om oroväckande många 20-åringar verkar tro det.

Hur stora är MAX jämfört med konkurrenterna?
Max kan inte styra hur de anställda röstar men jag undrar om de anställda har något emot att deras företag stärker sina positioner på marknaden. Om de lyckas med det torde produkten bli att fler får jobb. Vad har du emot det? Vill de skapa goodwill i kundled ser de till att deras anställda har det åtminstone liite bättre än konkurrentens och att det syns och hörs på de anställda. Det hade smällt högre hos mig och förhoppningsvis knockat hatarna på vänsterkanten.

I min begreppsvärld är det bästa vapnet mot propagandavänstern en arbetsgivare som månar om sina anställda. Klart de måste ha rätt att tala om hur de anser att en viss politik försämrar deras möjligheter att bli ett starkt och livskraftigt företag eller är det bara vänstern som får propagera på arbetsplatsen? Det här är ändå ljusår ifrån att avtvinga folk pengar till partiet via fackavgiften.

Lite långt till MAX men det får bli stödköp där en och annan gång framöver.

Du måste förstå att i en vänsterskev världsbild måste arbetsgivare och arbetstagare per automatik vara antagonister. Företag är alltid onda och anställda är utnyttjade slavar. :fakta

5p i ryskt traditionell matlagning eller "en spännande & mångfacetterad rundresa i Asien" är ju knappast en merit vid jobbsökande, även om oroväckande många 20-åringar verkar tro det.

Det är meriterande på Facebook i alla fall....

Idag är jag extra glad för Malmö stads nya riktlinjer. Det innebär att barn till utsatta papperslösa i Malmö från den 1 januari i år har rätt till fullt försörjningsstöd enligt riksnorm samt bistånd till bostadskostnader, enligt principen om barnets bästa som kommer till uttryck både i Barnkonventionen och i socialtjänstlagen. Alltså bara för resten av landets kommuner och socialkontor att ta efter Malmö stad. Vilket nu i valårstider förhoppningsvis kan föra upp de utsatta papperslösa på dagordningen i hela landet och skapa en positiv diskussion.

Last edited:
Idag är jag extra glad för Malmö stads nya riktlinjer. Det innebär att barn till illegala invandrare i Malmö från den 1 januari i år har rätt till fullt försörjningsstöd enligt riksnorm samt bistånd till bostadskostnader, enligt principen om barnets bästa som kommer till uttryck både i Barnkonventionen och i socialtjänstlagen. Alltså bara för resten av landets kommuner och socialkontor att ta efter Malmö stad. Vilket nu i valårstider förhoppningsvis kan föra upp de illegala invandrarna på dagordningen i hela landet och skapa en positiv diskussion.

Sådär.
Varför hymla?

Varför fokusera på enbart/just de ordvalen?... (och ignorera resten av inlägget...)

Du tror inte det är bättre för samtliga inblandade och samhället i stort om barnen kan få en så bra och smidig start i livet som möjligt? Skita i att lägga resurser på dem i början kanske sparar in några tiotusen eller hundratusen kronor men kan i slutändan kosta samhället flera miljoner.

Varför tycker du man inte bör följa barnkonventionen eller socialtjänstlagen?

Så jävla barnslig och trångsynt fokusering... suck...

Varför fokusera på enbart/just de ordvalen?... (och ignorera resten av inlägget...)

Du tror inte det är bättre för samtliga inblandade och samhället i stort om barnen kan få en så bra och smidig start i livet som möjligt? Skita i att lägga resurser på dem i början kanske sparar in några tiotusen eller hundratusen kronor men kan i slutändan kosta samhället flera miljoner.
Själva orden har ju en poäng.
Men visst, öppna gränser och försörjningsstöd till alla som lyckas ta sej hit är ju en human ideé, den ekonomiska biten blir ju dock ett litet problem...

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph