Valåret 2014

Vilket parti kommer du rösta på i 2014 års val?

• Antal röstningar
    0
Det finns gott om sådana godbitar om man letar. För mig är mp ett farligt parti. De har ett aptitligt budskap för unga som saknar livserfarenhet och inte kan se helheten och kompromissa, därför får de många röster från de leden.

Jag anser att mp är ett extremistparti men till skillnad från SD rumsrena och därför farligare.

Jag tänker att både mp och FI är så lite tröttsamma, men inte så farliga. Lite såhär :såjaponken

Fast det är klart, så tänkte jag om SD också för några år sen :rolleyes:

Jag tänker att både mp och FI är så lite tröttsamma, men inte så farliga. Lite såhär :såjaponken

Fast det är klart, så tänkte jag om SD också för några år sen :rolleyes:

Problemet är att mp och fi inte tilltalar så många, det sd står för tilltalar alla i någon grad.

Ah, jag är med. Ur mitt perspektiv låter det bra att avveckla fler reaktorer och sätta upp vindkraftverk, och höja bensinskatten med 30%, men då bor jag centralt och äger inte ens en bil, men jag förstår man tänker helt annorlunda om man bor avlägset och måste åka bil överallt.

Fast förresten, subventionerad bensin för de som bor avlägset tycker jag är en bra ide, och det var väl mp emot om jag inte minns fel? Jag tar tillbaka, 30% högre bensinskatt är dåligt.

Även en malmöbo är beroende av att industrin kan konkurrera ekonomiskt. Hur tror du man gör papper t ex?

Inser du vad vindkraftens el kostar om man inte subventionerar den? Vilket vi alla gör idag via elräkningen.

Du tycker inte att du tillhörde falangen som öste förakt för några timmar sedan noterar jag. :lol

Men får jag lov och fråga dig om du själv i din vardag är tvungen att konfronteras med integrationsproblem?

En av mina fördomar :tungan är nämligen att folk röstar på SD fast de inte kommer i kontakt med invandrare över huvud taget. Återigen, bara mina erfarenheter från min värld!

Ligger det inte i tidens ådra att enfrågepartier syns mer. MP & SD växer. Enligt mätningarna. Piratpartiet var stora en stund men tycks nöja sig med att ha det bra i EU-parlamentet.
Ny Demokrati var väl också något liknande jefla hittepå.

Ligger det inte i tidens ådra att enfrågepartier syns mer. MP & SD växer. Enligt mätningarna. Piratpartiet var stora en stund men tycks nöja sig med att ha det bra i EU-parlamentet.
Ny Demokrati var väl också något liknande jefla hittepå.

Alla partier är enfrågespartier (populistiska):
MP: Gratis miljö
M: Ingen skatt
S: Gratis bidrag
V: Fri kommunism till alla
KD: Fri Jesus till alla
C: Gratis traktor till alla
SD: Ingen invandrare till alla
FP: Gratis Björklund till alla elever.

:hihi

Låg inte dom på runt 9% i städerna?

Vilket iof påvisar att städer till större del hyser verklighetsfrånvända än landsbygd.....

Njaa. Det är en annan sorts verklighet bara. Likaledes som att SD 2010 hade störst stöd på skånsk landsbygd. Om man nu utgår från att invandringen är huvudfrågan, har jag svårt att tro att invånarna i Östra Göinge märker av intregrationsproblemen speciellt mycket.

Om man nu utgår från att invandringen är huvudfrågan, har jag svårt att tro att invånarna i Östra Göinge märker av intregrationsproblemen speciellt mycket.

En rånmördad pensionärsbonde värvar 1000 röster i skåne.

Och det har varit några.

Så då är inte SD missnöjesparti längre ? Eller vart går gränsen?

Öhhh, nu menade jag mp... :va Eller va? Hur menar du :confused:

Alltså jag är inte helt klar över vilken syn folk har på begreppet missnöjesparti :) Jag menar det som ett parti man röstar på för att jävlas, typ "kolla här då"

Det tror jag inte mp är idag.

Men får jag lov och fråga dig om du själv i din vardag är tvungen att konfronteras med integrationsproblem?

En av mina fördomar :tungan är nämligen att folk röstar på SD fast de inte kommer i kontakt med invandrare över huvud taget. Återigen, bara mina erfarenheter från min värld!

Nu var ju inte frågan ställd till mig, men alla, till och med Gunnar i Inre Myrliden konfronteras dagligen med integrationsproblem. Via skattesedeln.

Hur mycket skulle skatten sänkas utan problemen?

De enda beräkningar som finns tyder på att det är en stor kostnad. Jag är fullt medveten att eliten älskar att säga att beräkningarna är fel, och jag är tillika fullt medveten att de inte presenterat konkurrerande beräkningar.

Svaret är i alla fall att kostnaden är dold av eliten, sannolikt högre än gemene man skulle tycka den var värd och kraftigt stigande. Allt det bådar gott för SD opinion, och i morgonsoffan kan experter turas om att gissa varför folk inte röstar som de utbildats och instruerats.

Hur mycket skatten teoretiskt kan sänkas? Jag gissar med ca 10% / 5%-enheter.

Jämfört med de som drabbas så är jag i princip helt förskonad personligen, förutom via skattsedeln som påtalats förstås.

M är det parti som gynnar mig mest personligen.

Jag kommer dock i kontakt med många icke europeiska invandrare, bla eftersom de utgör en betydande del av min bekantskapskrets består av sådana. Det är berikande, men säger absolut ingenting om hur många PUT vi bör dela ut, vem som skall få bosätta sig här eller hur Sverige borde bemöta dem.

Själv då, gjort något mer exotiskt än ätit kebab på sistone? Bor på säkert avstånd du med antar jag? Svensk kille, åker till Indien på semester? Lite lagom mångkulturellt skall det vara.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT