Vakuumförgasare + öppet filter = varvar inte ur

På min YZF750 med dynojetkit så har de borrat två 30 mm hål i locket på luftboxen. Tydligen gav det bäst effekt eller kurva.
 
Är det värt allt krångel bara för det ska låta fränare, effektmässigt måste det väl vara +-0:va Känns ungefär som när man plockade ut insatsen i ljuddämparen på moppen
 
Är det värt allt krångel bara för det ska låta fränare, effektmässigt måste det väl vara +-0:va Känns ungefär som när man plockade ut insatsen i ljuddämparen på moppen

Ungefär min mening i en mening


Det var väl lite skillnad när dessa hojar var nya

2,5 hk extra kunnde ju få en att köra från polaren när man körde flatout
på motorvägen

Nu idag spelar det inte så stor roll, Dom är hjälplöst efter vilken nyare sporthoj som helst ändå

Bättre prioritera bra gång och hygglig bränsleekonomi

Vist jag vet vissa hojar funkar med borrade hål här å där

men då ska det vara efter någons koncept ( utveklat i bänk)
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top