bosse-l
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 3 Aug 2016
- Ort
- Överkalix
- Hoj
- Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Totalt novis på hur detta funkar, på 2-takt tar man ju pulsen från vevhuset men hur kopplar man på en fyrtaktare? Var kopplar man in vakuumslangen är det till insuget? Är det samma pumpar på 2 och 4 takt, funkar en vanlig Mikuni pump från en skoter på en fyrtakts stånka?
Eftersom TIG-svetsandet börjar gå hyfsat nu så funderar jag på att svetsa ihop en kameltank till KLR:en på sidan där ljuddämparen inte sitter för att få med mer bränsle. Tycker att de 14 liter plus 2 liter extra i flaskor är i snålaste laget om man är avsides så en extra tank vore fint men då åker man ju på att ha soppa pump.
Eftersom TIG-svetsandet börjar gå hyfsat nu så funderar jag på att svetsa ihop en kameltank till KLR:en på sidan där ljuddämparen inte sitter för att få med mer bränsle. Tycker att de 14 liter plus 2 liter extra i flaskor är i snålaste laget om man är avsides så en extra tank vore fint men då åker man ju på att ha soppa pump.