Vajrar på streetfighters??

Saxxa

Klotar man inte, så lär man sig inte. ;)
Gick med
19 Oct 2009
Hoj
Yamaha FZR
Hur gör ni när ni fixar vajrarna till gas och koppling när ni bygger streetfighters egentligen??? Jag har varit runt till diverse handlare nu och letat efter lämpliga vajrar men gått lottlös överallt!

Finns det nån nätbutik eller nåt där man kan beställa lösa delar så att man kan sätta ihop sina egna vajrar kanske? Kopplingen går ju att lösa genom att bygga om till hydraulisk koppling i värsta fall men det kostar ju pengar plus att det är en jävla massa jobb.

går de inte o bara dra om dom... bruka räcka för de flesta, lixom bakåt neråt från styret, sen bara bromsslang ny..
annars bruka ju typ välsorterade mc/moped butiker ha byggsatser. med slang vajer o lödnipplar.
inte dom där glassiga butikerna där man möts av nån som bara kan kränga på en en ny hoj med senaste hjälmen för 10000:- + :D

går de inte o bara dra om dom... bruka räcka för de flesta, lixom bakåt neråt från styret, sen bara bromsslang ny..
annars bruka ju typ välsorterade mc/moped butiker ha byggsatser. med slang vajer o lödnipplar.
inte dom där glassiga butikerna där man möts av nån som bara kan kränga på en en ny hoj med senaste hjälmen för 10000:- + :D

Hehe... Jo, men det var ju typ byggsats jag ville ha. Det är dock så att i de butiker jag kollat har dom inte haft några såna grejor. I den ena butiken poängterade till och med killen att det inte är nån lek med vajrarna när man ska bygga om. Kopplingsvajern kan nog kanske funka om jag har tur. Men när det gäller gasvajern är det stenkört. Måste verkligen få tag på en längre vajer.

Returvajern har jag gett upp helt, den känns det ju som att man kan skita rätt hårt i, när förgasaren fjädrar tillbaka ändå.

Hehe... Jo, men det var ju typ byggsats jag ville ha. Det är dock så att i de butiker jag kollat har dom inte haft några såna grejor. I den ena butiken poängterade till och med killen att det inte är nån lek med vajrarna när man ska bygga om. Kopplingsvajern kan nog kanske funka om jag har tur. Men när det gäller gasvajern är det stenkört. Måste verkligen få tag på en längre vajer.

Returvajern har jag gett upp helt, den känns det ju som att man kan skita rätt hårt i, när förgasaren fjädrar tillbaka ändå.

ingen lek? han vet inte mycket..
va han 20 bast med en snajdig frisyr?

Kopplingsvajern har jag iaf köpt en universal på Lelles MC i uppsala. De går väl på en ca 70 spänn. Den är lite tunnare än Rettans originalvajer men har funkat för mig en säsong nu iaf. Köpte en till i vintras när jag var förbi där bara för att ha i reserv :)

Gasvajern funkar original på min Retta, men när jag styr fullt höger vill den inte riktigt släppa gasen fullt så fort som jag vill...

ingen lek? han vet inte mycket..
va han 20 bast med en snajdig frisyr?

Nej, men rejsiga kläder. Så du har väl viss poäng där. Men dom hade i alla fall inga grejor i den butiken. ;)

Lelles var det alltså man skulle kolla på... Tack och bock så länge! :)

I Karlstad har GMC wire och ändnipplar. Men vill du leta fram redan färdiga wire med höljen så åker du till Sams MC vid hyndboholm med din wire och letar efter en med samma ändnipplar men lite längre. Dom har också lödnipplar i sitt sortiment men inte lika välsorterade som GMC.

I Karlstad har GMC wire och ändnipplar. Men vill du leta fram redan färdiga wire med höljen så åker du till Sams MC vid hyndboholm med din wire och letar efter en med samma ändnipplar men lite längre. Dom har också lödnipplar i sitt sortiment men inte lika välsorterade som GMC.

Det var bland annat på GMC dom inte hade grejor när jag frågade.... Så där fick du allt tji min vän. ;) Men Sams hade jag nog tänkt höra med också. Har dock inte haft tid och lust samtidigt än. :tuttar

Det var bland annat på GMC dom inte hade grejor när jag frågade.... Så där fick du allt tji min vän. ;) Men Sams hade jag nog tänkt höra med också. Har dock inte haft tid och lust samtidigt än. :tuttar

Ne när jag bytta wirar på min Fazer för ett par månader sen fick jag inte tji:tungan

NEJ NEJ OCH ÅTER NEJ man tar inte bort returvajern. Punkt slut!!!

Varför inte? Förgasaren fjädrar ju tillbaka ändå? Känns som säkerhetsgrej som sitter där om fjädern i förgasaren mot förmodan skulle ge sig.

Varför inte? Förgasaren fjädrar ju tillbaka ändå? Känns som säkerhetsgrej som sitter där om fjädern i förgasaren mot förmodan skulle ge sig.

Du svarade på frågan själv. Det kan hända lite av varje som får förgasaren att hänga sig. Bla. kan flatside gasare ha problen med att motorn suger fast trotteln. Att ta bort säkerhets saker är som att ta bort säkerhetsbältet i bilen för man har ju ändå inte tänkt krocka :död Kan ju fungera men det kan ju även gå lite sämre.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti