vajerräcken

lasse89

Inte alltid men nästan
Gick med
28 Dec 2005
Hoj
R6 årsmod 03
Tjena nu är det så här att jag ska göra ett arbete i skolan där jag har valt att argumentera mot vajerräckena ur motorcyklistens syn på det. Klart bilisterna tycker det är bra med vajerräcken, dom sitter ju innanför massa plåt och annat skit. Men vi motorcyklister, Vad händer med oss? förutom att vi får våra ben söndertrassmade. Skriv vad ni tycker om vajerräcken, om nån har någon bild på en olycka med mc och vajerräcken så lägga gjärna upp den så jag har nått resultat att visa. ersätta med betongmur för och nackdelar?

jag kan förstå vajerräcker imellan två vägbanor (alltså hindrar en från att komma mot mötande trafik) - det jag stör mig på är när dom även finns till höger om ens körfält...
men en bilist klagar nog inte på det heller, dom spelar väl hellre flipper-spel mellan vajrarna än att A) krocka med mötande trafik B) köra ut i diket/skogen och störta in i ett träd.
men det är ju mindre kul för oss motorcyklister...

tips: se till att krascha när ni är i en hopp-borg, annars ge fan i det :tungan ;)

jag kan förstå vajerräcker imellan två vägbanor (alltså hindrar en från att komma mot mötande trafik) - det jag stör mig på är när dom även finns till höger om ens körfält...
men en bilist klagar nog inte på det heller, dom spelar väl hellre flipper-spel mellan vajrarna än att A) krocka med mötande trafik B) köra ut i diket/skogen och störta in i ett träd.
men det är ju mindre kul för oss motorcyklister...

tips: se till att krascha när ni är i en hopp-borg, annars ge fan i det :tungan ;)

Det är bara så att yellow NSR har en tendens att köra ut i diket, därför vill han inte ha räcken!

hehe naa nu ska vi räkna hur många gånger jag vart i diket sen jag fick kortet då mm 1 men då rammlade jag alldrig.. Nu har jag sgt mitt nu får du säga hur många gånger och var ärlig nu wallen:tungan

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg