Vagnbok? Och några frågor till

Benny busee

Nu har jag knäskrapat.
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Yamaha r6 2000
:) :) Hej alla dragbikers.
Jag funderar på att börja åka lite dragbike själv och har några små frågor..

Jag har funderar på en hoj men den saknar vagnbok hur fixar man en sån? Nåt spcielt papper eller nåt man ska tänka på vid ev köp?
Eller vet nångon nån annan billig hoj?
Finns det nån sidan där det står om dom olika klasserna? har googlat men hittar inget vettigt..
Hur är det med licens?

Nån som vet:)

Last edited:
Vagnbok har man slutat med och hela SVEMOs regelbok för dragracing hittar du på www.SVEMO.se

Klicka på "MC/Snöskoter dragracing"-rutan uppe till höger och välj sedan "Regler" i vänstermenyn så hittar du lite olika publikationer att läsa igenom. Det som gäller just klassreglerna hittar du under länken "Dragracing MC/Snöskoter 2005-2006".

Dom olika licenserna tarvar lite förklaring men i kort så krävs licens och medlemsskap i en s.k. SVEMO-ansluten klubb för att kunna tävla.

Uppkörning sker efter en teoretisk genomgång med förarna (den görs av MC-domare eller licensierad tävlingsledare i klubblokalen eller på banan), sen kör man på strippen tre gånger under överinseende av domaren som håller koll på att du har koll.

Fixar du det så är du licensierad dragracing-pilot och kommer att bli totalt beroende av sporten ifråga, plånboken blir tom och familjen kommer att lämna dig men du kommer aldrig att ångra dig en sekund.

Mvh
PiPPi
http://HarleyDrags.com

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back