Vagel på ögat samt arkitekthjälp...

Har du satt dig in i de nya bygglovsreglerna?

Vet att det iofs skiljer mellan kommuner men häromkring är det fullkomligt hopplöst att försöka ge sig på att bygga nånting själv då handläggarna på byggnadsnämden är fullkomligt vansinninga, utöver detta kostar ett byggnadslov här mer än vad du tycker är dyrt att betala en arkitekt!

Har du satt dig in i de nya bygglovsreglerna?

Vet att det iofs skiljer mellan kommuner men häromkring är det fullkomligt hopplöst att försöka ge sig på att bygga nånting själv då handläggarna på byggnadsnämden är fullkomligt vansinninga, utöver detta kostar ett byggnadslov här mer än vad du tycker är dyrt att betala en arkitekt!

Det är inget problem, skulle de ha åsikter om det så får jag fakturera mig själv för ett par timmar :)
Gällande priserna så här de visserligen ökat kraftigt mrn det är fortfarande överkomligt.

Det är inget problem, skulle de ha åsikter om det så får jag fakturera mig själv för ett par timmar :)
Gällande priserna så här de visserligen ökat kraftigt mrn det är fortfarande överkomligt.

Här kostar en tillbyggnad på 10-15 kvm typ ett uterum 10 kkr. Ett helt nytt hus runt 40-50 kkr. Och dom har synpunkter och krav på allt, geologiska undersökningar, mått i våtrum, handikappanpassningar då det gäller höjdskilnader och inte minst isolering!

Du ska bygga ca 500kvm gård och du klagar på att 50k är dyrt för ritningar?
Tycker det låter svinbilligt!

Söker själv någon för att rita upp en 25kvm utbyggnad och dessutom kan rita fran en vettig inredningsplan (kök layout) och räknar inte med att komma under 10k för det jobbet..

Du ska bygga ca 500kvm gård och du klagar på att 50k är dyrt för ritningar?
Tycker det låter svinbilligt!

Söker själv någon för att rita upp en 25kvm utbyggnad och dessutom kan rita fran en vettig inredningsplan (kök layout) och räknar inte med att komma under 10k för det jobbet..

Du, det var inte många rätt där inte :)
Jag vill inte lägga ut dessa pengar ÄN då jag inte ens vet när eller om det blir, mycket kan hända.
Och det är för övrigt inte 500kvm det rör sig om utan 320 om jag inte minns fel.
Sidobyggnaderna behövs ingen ritning så då dessa byggs i ett senare skede och de vet jag sedan hur de ska se ut.
En jävla skillnad om du frågar mig.

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...