Vafan hände egentligen?

Riktigt läcker, ska bli skoj och få testa för o se vilken skillnad det är jämfört med en gamling,,,:pannkyss

Kan säga såhär, änsålänge har jag bara kört den 10 mil. Det är mycket bättre botten vrid i den gamla 660:n som jag hade (iaf som jag kommer ihåg det). På 690 så kommer effekten senare när man kommit upp mot lite högre varv. Är dock inga problem att ta upp den på slangen (testade på 3:an).

Men, eftersom den fortfarande inte riktigt är inkörd så ska man kanske inte säga så mycket om effekten. Det känns helt klart att det finns massa lek och bus i hojen :yoparty.

Andra saker som är till 690s fördel om man jämför med 660 är bromsarna och fjädringen! Fyfan vad mycket bättre bromsarna är!!! Fjädringen är hårdare fram och inte riktigt lika svampig som på 660. En annan mindre viktig sak är att den inte vibrerar någonting... (nästan). Det är nästan så man inte tror att man har köpt en motard utan en touringmaskin :D (den har faktiskt indikator för tank, helljus, temp, batteri(!) mm :rolleyes: )
 
Kan säga såhär, änsålänge har jag bara kört den 10 mil. Det är mycket bättre botten vrid i den gamla 660:n som jag hade (iaf som jag kommer ihåg det). På 690 så kommer effekten senare när man kommit upp mot lite högre varv. Är dock inga problem att ta upp den på slangen (testade på 3:an).

Men, eftersom den fortfarande inte riktigt är inkörd så ska man kanske inte säga så mycket om effekten. Det känns helt klart att det finns massa lek och bus i hojen :yoparty.

Andra saker som är till 690s fördel om man jämför med 660 är bromsarna och fjädringen! Fyfan vad mycket bättre bromsarna är!!! Fjädringen är hårdare fram och inte riktigt lika svampig som på 660. En annan mindre viktig sak är att den inte vibrerar någonting... (nästan). Det är nästan så man inte tror att man har köpt en motard utan en touringmaskin :D (den har faktiskt indikator för tank, helljus, temp, batteri(!) mm :rolleyes: )


Var och provkörde en idag. Vilket jävla mos det var i motorn!
Blev ju besviken när varvstoppet klev in :)
Däremot tycker jag att (iaf min) 660 drar bättre från lågvarv.
Två kolvslag så skjuter man ju upp framhjulet ovan horisonten.
690:in behövde lite mer varv.
Bromsarna var kanon! Helt i klass med husa 650.
Däremot så var exet jag körde alldeles för klen i framgaffeln.
Den bottnade nästan när man råkade komma åt bromsen men
antar att man kan hälla i lite grus eller nåt så den blir hårdare.
Är nog inte omöjligt att man handlar en nästa år :)
 
En annan mindre viktig sak är att den inte vibrerar någonting... (nästan). Det är nästan så man inte tror att man har köpt en motard utan en touringmaskin :D (den har faktiskt indikator för tank, helljus, temp, batteri(!) mm :rolleyes: )

Du skulle ha skrivit:
är nästan så man inte tror att man har köpt en KTM utan en touringmaskin :D

Jag var ut och prövade 690 Enduron igår och den blev jag förvånad över att vibrationerna var minimala. Så nu kanske det blir Ktm för mig också, men jag tror jag väntar till Baja Edition släpps i höst :tummenupp


Vi ses på fredag :)
 
Last edited:
Det är som jesper säger.. det finns ju även batteri o startknapp. touringvarning :tungan
/Z
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top