Vafan är det med skräpet.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Tja min halv gammla dator är mysko och extremt trög. den har 1 200gb hd och en 80 gb som jag tänkte lägga in windows men ne...
512 ddr minne 256 mb g-force grafik. amd 3200+ xp proccesor.

Nu är det så illa att internet vägrar funka (ip, gateway ochh allt annat står det bara noll på) Hur fixar man det?

Sen är den som sagt så slö att man börja undra om inte farsans 300mz är snabbare.

Självklart något virus på det men varken avast panda norton eller f secure får bort skiten så jag tänkte formatera den och då är den pinsama frågan hur?

Släng i skivan med XP (eller vad som ska vara på den) och boota burken. Ska starta själv annars får du in i BIOS:et och ställa CD läsaren som första enhet att leta efter.

Hade en kompis dator med samma problem. Jag stängde av brandväggen och då funkade inte internet heller. Då satt jag i 2 tim och försökte till slut så orka jag inte och tog bort den där jävla norton brandväggen han hade och voila! Det funkar perfekt! Så bort med brandvägg, även om det inte ser ut som att det är relaterat så kan det vara det.

ZaraxZ skrev:
2313775 Hade en kompis dator med samma problem. Jag stängde av brandväggen och då funkade inte internet heller. Då satt jag i 2 tim och försökte till slut så orka jag inte och tog bort den där jävla norton brandväggen han hade och voila! Det funkar perfekt! Så bort med brandvägg, även om det inte ser ut som att det är relaterat så kan det vara det.
Mjukvarubrandvägg och brandvägg i t.ex. gateway brukar kunna kollidera. Enklaste sättet att slippa såna problem är att stänga av den ena. :tummenupp

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg