VAFAAAN?!??! Är inte ett barns liv mer värt!?

Ingen har läst om vad som egentligen hände. Så ÄR det.

Dom har nog skäl till varför dom dömer som dom dömer.

Cervantes skrev:
2047852 ( é ju ett av dom få länderna i världen som fortfarande andvänder det förlegade systemet vi har)

För mig som är dåligt insatt får du gärna förklara vad vi har för förlegat system och vad alla andra länder har för moderna system....

Miff skrev:
2047764 hela systemet är ju kört i botten

Va?! Kör du 125:a?! Det hade jag inte väntat mig. Trodde du kört TurbuHayabusa i flErRa åRR som gåstRajDer! :rolleyes:

juha01 skrev:
2047885 Ingen har läst om vad som egentligen hände. Så ÄR det.

Dom har nog skäl till varför dom dömer som dom dömer.
Vad var det som hände då?
Kanske du kan vara vänlig att uppge dom skäl som fanns för att inte dömma till strängare straff?

En liten pojke är död. Plågades till döds av en tids sjukdom som han inte fick vård för...

Vilka för mig okända förmildrande omständigheter existerar i det här fallet?

N.Blomqvist skrev:
2048704 Vad var det som hände då?
Kanske du kan vara vänlig att uppge dom skäl som fanns för att inte dömma till strängare straff?

En liten pojke är död. Plågades till döds av en tids sjukdom som han inte fick vård för...

Vilka för mig okända förmildrande omständigheter existerar i det här fallet?

Exakt samma förmildrande omständigheter som jag är ovetandes om, eftersom varken du eller jag vet vad som har hänt, mer än det DN och dyl skriver.

Du minns väl när anna lid blev mördad. Då skulle man stena den först gripne 35-åringen till döds, pga det brutala han gjort. Han var oskyldig.

Det var inte det intrycket man fick om man läste kvällstidningarna då: http://www.aftonbladet.se/vss/arkiv/korttidsarkiv/1,3683,nyheter_0309_17,00.html

Kom på ett typiskt fall som ofta får kommentarer såsom: "vart är rättsystemet på väg" "hur kan man döma till så låga straff" "naCkskåt" osv.
Tydligen fanns det ingen förmildrande omständighet och gubben fix maxstraff.

http://www.bohuslaningen.se/artikel...avdelning_1=101&avdelning_2=101&avdelning_3=0

Detta fall har det inte hörts ett ljud om sedan dess, eftersom straffet var högt. Verkar som folk bara tar upp en del av fallen, och gärna utan att ha någon som helst bakgrund.

Finns säkert både brister och icke brister som i allt annat.
Att inte söka hjälp till en sjuk liten pojke som livet kunde räddats på. Och utsätta han för det som dom gjort är oförklarligt. :mad:

En vän till mig har en adopterad son. Och dom fick genomgå hur mkt som helst innan dom blev godkända.
Vad hon berättade så är reglerna strängare beroende från vilket land man vill adoptera ifrån.

Iaf när dom var klara som blivande föräldrar var det en Präst och hans fru som också ville adoptera. Dom fick gå före hela adoptions kön och adoptera på en gång.. Fick hem 2 små flickor från Ryssland. Efter ca 6 mån så tog dom barnen ifrån dom för att Präst fan hade förgripit sig på flickorna. :huvet

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti