Vafaaaan?! Hur mycket betalar ni??

Jag hade Folksam förra året och de var verkligen dyra på garageförsäkringen.
Nu har jag Trygg Hansa och betalar 50:-/mån.

500:- helår :) Bågen står garanterat i rumtemp å tjuvfritt hela vintern :tummenupp
394911_24_full.jpg

För att vara exakt så går det väl inte att säga 100:- i garageförsäkring.... Hur dyr är den då när den är påställd?! Eller har jag fel?! Jag betalar en halv-F på Folksam helårsförsäkring, á 680:-/Mån!
Hade jag valt en annan form av försäkring hade det blivit mycket dyrare under sommaren när den används!

Lucius skrev:
Yamaha R1 -03

Betalar 532:-/mån för garageförsäkring (avställd)!!!! :mad:

Hojjen står på mitt kontor i en larmad och låst kontorsbyggnad!!!! HUTLÖST FOLKSAM!!!

Vad betalar ni??? :huvet

Pröjjar inte ett skit, hojen står längst in i vårt garage så man har barrikerat med en bil, ytterligare en mc, och fem cyklar så det lär inte bli nådigt om där kommer någon tjuv :)

Lucius skrev:
Yamaha R1 -03

Hojjen står på mitt kontor i en larmad och låst kontorsbyggnad!!!! HUTLÖST FOLKSAM!!!

Vad betalar du för tex en helförsäkring, per månad, när hojen är påställd?

Edit/ Är lite olika hos olika f-bolag, men en del bolag, som "drabbats" av mycket på/av-ställning, har relativt hög garageförsäkring, med premie som motsvarar "kasko+helförsäkring", dvs en garagepremie som är ca 2/3 av en helförsäkring.

/B

Last edited:
garageförsäkring

Lucius skrev:
Yamaha R1 -03

Om hojjen står så pass säkert är det då någon mening att ha försäkring? Skippa försäkringen!?

twinspark skrev:
Om hojjen står så pass säkert är det då någon mening att ha försäkring? Skippa försäkringen!?

Måste man inte teckna en "ny" försäkring till sommaren då? Kanske med sämre premie som följd!

Jo, det blir ny försäkring till sommaren då och visst kan den bli dyrare än det var året innan men det kan det bli även om du har garageförsäkringen. Den är ingen garanti för att du ska få samma premie året efter.

Lucius skrev:
Inget imot att slanta när den e påställd men nu??? Jag menar den är fysiskt 2 meter från mig 8 timmar om dagen 5 dagar i veckan och sedan i en låst och larmad lokal??? Borde det kosta över 500 pix i månaden???

Skippa försäkringen om det är så påfrestande... det verkar ju ändå som att den står i bra förvar. Jobbigt om det skulle börja brinna iof. Jag hade 690:- / mån mitt första år med en R1. Det e bara att le och vara glad eller sälja hojen och få abstinensbesvär. :tummenupp

249kr/ halvår i garageförsäkring = 41.50 i månaden.

det kan man väl leva med... :hihi

Inte för att jag vill vara negativ men det verkar inte finnas något som heter "stå säkert" + hur är det med ev. brand i lägenhet eller dyligt om det står en hoj där, vad säger försäkringsbolaget då ?
Bara något att kanske fundera över.

heggeli skrev:
Inte för att jag vill vara negativ men det verkar inte finnas något som heter "stå säkert" + hur är det med ev. brand i lägenhet eller dyligt om det står en hoj där, vad säger försäkringsbolaget då ?
Bara något att kanske fundera över.
Allt är möjligt,troligtvis så krånglar försbolaget,om man ens får ut nåt :confused: Jag har iofs hört nåt om brandfarligvätska viss mängd förvarad elle nåt,eftersom jag inte har nåt mer än plasten på hojjen som brinner bra så.

Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...