Vad vissa tror att deras hojar är värda...

hehe en sån har jag i garaget (en honda cb1100) alltså.
Knappast en klassiker på nåt sätt, 38k är ett väldigt högt pris för en sådan även om den är i utmärkt skick.

OM man tänker ett steg längre & sneglar lite på vad man ska ha hojen till + vad den ska kosta att äga så är ju ett högre pris på en klassiker med rätt bra vrid en roligare affär än en attack-RR som kostar det 4-dubbla i försäkring.. Såvida man inte inte tror att 100% av alla hojåkare är hormonstinna 20-åringar vill säga..

Hojen är värd det köparen betalar, så enkelt är det även när det gäller hojjar! :tummenupp

Likadant är det med gamla XJ900:or - köpte min för 30000:- i affär (i nyskick, en ägare, endast 3000mil) och inte nån gång efter det har jag sett en liknande till lägre pris och då är det ändå privatpersoner som säljer och hojjarna är äldre och i sämre skick...

Jag tror att alla tittar i annonser för att få ett hum om vilke pris de ska sätta - och så lägger de på lite "prutmån" och voila hojjarna blir dyrare för varje vecka... :confused:

Hm nu när Gixxern står i delar så får jag nöja mej att åka Boldor 900. Säga vad man vill men jag tycker om hojen, det är min fars men jag vårdar den och klappar på den, står till och med i mitt garage trots att pappa har eget. Så nu ska jag åka Bol´dor tills gixxern är ihop och sen får pappa tillbaka sin hoj. Funderar faktist på att köpa den ifrån honom eftersom han har tänkt att köpa custom.

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien