Vad vissa tror att deras hojar är värda...

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Hej
Letar runt efter en äldre maskin att övningsköra som det inte är hela världen om man välter på.

Hör och häppna, 38000 kr :kocko för en gammal häck från 1983,
vad ska man säga om det ?

Det får jag typ en Honda CBR 900 RR -95 för.

Man blir lite sned när man läser sådana annonser

Se själva på
http://www.webcar2000.com/mcannonser/com/display.phtml?carid=82350

Last edited:
Men vissa "gamla häckar" finns det ju faktiskt folk som betalar bra för. Folk som vill ha en knarr som är något annat än en i mängden.
Och pris styrs som bekant av tillgång och efterfrågan.
Köp du en fireblade istället.
Och varför bli sned? Det är väl ändå inte ditt problem om någon annan begär bra för en hoj som är en "gammal häck" i dina ögon?

Vill du inte ha hojen så låt bli att köpa den. Den är värd exakt så mycket som nån betalar, varken mer eller mindre. Den annonsen är på en klassiker, drömhojen när jag började köra hoj. Vet många som skulle ge 38k för en sån

Instämmer, en hoj är värd de som den säljs för, för de va ju just de som en köpare ville betala, och det är det som kallas värde!

Köp min GSX 400 F 1982 !

Den är din för 10 papp !

/benfre :banana

burner skrev:
Hej
Letar runt efter en äldre maskin att övningsköra som det inte är hela världen om man välter på.

Se själva på
http://www.webcar2000.com/mcannonser/com/display.phtml?carid=82350

Nr:18 skrev:
Vill du inte ha hojen så låt bli att köpa den. Den är värd exakt så mycket som nån betalar, varken mer eller mindre. Den annonsen är på en klassiker, drömhojen när jag började köra hoj. Vet många som skulle ge 38k för en sån

Jo, jo

Den var fortfarande kvar så tydligen är priset inte i nivå med efterfrågan.

benfre skrev:
Köp min GSX 400 F 1982 !

Den är din för 10 papp !

Jo, det kanske vore något.
Skriv ner lite info om den och lägg gärna upp någon bild på
den så jag får se hur den ser ut..

Mvh Fredrik

Den har varit på annons sedan 2004-02-04, dvs under en period som fortfarande inte är särskilt "hot" som säljperiod (åtminstone här i Mälardalen). Den där är i Dalarna, dvs ytterligare något längre norrut. Med andra ord tycker jag inte att det är förvånande att hojen fortfarande finns kvar. Jag tror dock att den, om den är fin, kommer att gå iväg för en bit över 30 flagg så småningom. Men det finns en sak som kanske "fäller" säljaren och det är att jag är tveksam till om den är utannonserad på rätt ställe. Men han/hon kan ju ha haft/kanske kommer att ha den på annons på andra ställen också.

burner skrev:
Hej
[/url]

...Förstår inte ditt resonemang. Som tidigare talare säger. Värdet är detsamma som någon är beredd att betala...

...För några år sedan köpte ju folk gladerligen Framfab aktier för 250 spänn stycket! :kocko :kocko :kocko

burner skrev:
Jo, jo

Den var fortfarande kvar så tydligen är priset inte i nivå med efterfrågan.
38 papp för en klassiker är inget överpris, vissa värderar detta högre än bra väghållning och hög effekt.

burner skrev:

[/url]

För det första så får ju ägarinnan av denna hoj begära 150 papp för den om hon vill...
Sen är det ju upp till den intresserade att avgöra om det är ett intressant pris eller om man ska leta vidare!

Att bli sned över att folk inte ger bort grejjor vekar lite överilat!

Och att denna välbevarade Bol´dor skulle vara något för dig att åka och kasta i backen betvivlar jag starkt!

Köp du en äldre Fireblade och fundera en stund på om du vill ge bort den när det är dax att byta eller om du vill ha bra betalt för den!

Jag har förövrigt en Gammal Kawa H1 från 71 som jag inte släpper under 70 papp om du är intresserad... :tummenupp
Påkostad VÄLDIGT mycket och är inte gjord för att åkas omkull med!

benfre skrev:
Köp min GSX 400 F 1982 !

Den är din för 10 papp !

GSX 400 F. Fyrcylindrig rivig motor, roligast i klassen. Dubbla bromsskivor fram. Bruksskick. Mycket mekaniskt bytt de senaste åren, såsom styrlager svinglager, drivpaket mm. Kommer inte riktigt ihåg men har gått ca 4500 mil har jag för mig. Strypt och reggad som mellanklass hoj med brickor. Åker in och ut på 15 minuter. Försöker få med en bild.

/benfre

Bifogat

• suzuki_02_sh.jpg
    suzuki_02_sh.jpg
    72.3 KB · Visningar: 108
Last edited:
burner skrev:
Jo, det kanske vore något.
Skriv ner lite info om den och lägg gärna upp någon bild på
den så jag får se hur den ser ut..

Mvh Fredrik

Oj, quoteade visst mig själv !
Kan leverera till din dörr !

/Fredrik

Säger som BrInK sa när jag frågade om priset på en sur gammal BMW som han meckade på... ¨För honom eller för dig!?¨ :)

Båldåren är ju en klassiker, finns nog inte så många 1100 kvar idag, 900 är ju lite vanligare. Du bör köpa nått annat om du tänker kasta den i backen.

Ska åka och kolla på en Suzuki GS 1000 i helgen, 15 papp/ 90 ystra pållar
Skrotgården behöver utökas :D

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup