Vad vill du elda upp?

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Ja, ibland kommer man ju på fiffiga grejjer. Dela med dig av vad ibland drömmer dig bort om att få elda upp...

Jag har kommit på två.

1. Längs med E6 i Gbg ligger Liseberg. På Liseberg väldigt nära E6an ligger Balder. Den största bergbanan i trä i norden/europa eller nåt. Med en hyffsad kastarm, cabriolet och molotowcocktail tror jag minsann att man kan få sig en bra brasa med liten risk för att åka fast.

2. Nånstans mer söderut längs med E6an finns det sen Gudruns tid ett VÄLDIGT stort lager med trästockar. Svårt att uppskatta hur stort det är men säg, 600m långt, 100 meter djupt och 4 meter högt. Får man bara fart på det där lär det ju brinna väldigt bra.

Jag har dock inga planer på att göra slag i saken...men drömma går ju. Elda är roligt :)

balder02_840x590.jpg

birch-logs-1024x768.jpg

Istället för att skjuta raketer ska vi elda upp en liten soffa imorgon... Men det kanske inte är lika tufft....

Den här:

Bifogat

• 1958-harley-davidson-fl.jpg
    1958-harley-davidson-fl.jpg
    51.3 KB · Visningar: 60
Haha, jag har tänkt samma sak om både balder och timmerupplaget. Desvärre tror jag att timmerstockarna brinner alldeles för långsamt eftersom det inte är så mycket luft melllan.
Men Balder däremot, vilken brasa! Är säkert impregnerat virke med, ryker nog fint.

Haha, jag har tänkt samma sak om både balder och timmerupplaget. Desvärre tror jag att timmerstockarna brinner alldeles för långsamt eftersom det inte är så mycket luft melllan.
Men Balder däremot, vilken brasa! Är säkert impregnerat virke med, ryker nog fint.

Jag har sett ett timmerupplag brinna, om det bara tar sig så blir hettan så stark att virket förgasas och man får en hoppande löpeld.

Anledningen till att det brann i det virkesupplaget var att en maskin tog eld, den stod i nedförslut från upplaget, så även om diverse vätskor skulle ha runnit ur maskinen så hade det runnit åt andra hållet.

Jag skulle vilja elda upp Lars Vilks samtliga "installationer" av stockar, han ska hålla sig till att göra rondellhundar....

Valfri husvagnsfabrik brukar jag drömma om att elda upp, speciellt under industrisemestern.

Alla terrorister.

Mig själv, bara för att jag är så sur så att jag inte brinner.

Men eftersom det inte blir så väljer jag en nytjärad enbuske på rot istället.

En Jeep grand cherokee som vi har på jobbet skulle jag vilja elda upp... Men chefen min blir sur som fan när jag säger att jag vill elda upp skiten (Eller helst spränga) och göra ett försäkringsbedrägeri så jag slipper skruva med det äckliga aset till problem bil...

Till och med ägaren själv sägar att jag faktiskt får göra det om jag vill.... :rolleyes:

Julbocken i Gälve :fakta

Juste... Jag glömde julbocken! Får se vem som hinner först! :tummenupp

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Back