Vad vi alla visste.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Så finns det äntligen bildbevis på det alla vetat hela tiden.
Nr.18 vill ha en tvåtaktare egentligen men han har målat in sig i ett hörn och kan inte komma ut som situationen är nu. Se bara hur han suktar efter min hojs knipskapra chassie, exakta respons och överlägnsa effekt/viktförrhållande. :yoparty

Bifogat

• Humlan-suktar.jpg
    Humlan-suktar.jpg
    79.2 KB · Visningar: 406
Goodstuff skrev:
Så finns det äntligen bildbevis på det alla vetat hela tiden.
Nr.18 vill ha en tvåtaktare egentligen men han har målat in sig i ett hörn och kan inte komma ut som situationen är nu. Se bara hur han suktar efter min hojs knipskapra chassie, exakta respons och överlägnsa effekt/viktförrhållande. :yoparty
Det är din hoj han håller i styret på, right? ;)

Alla älskar tvåtaktsracers innerst inne! Så är det bara, tom Valmers hade lallat omkring leende som en fåne efter ett pass på en.

Chris Ash skrev:
Alla älskar tvåtaktsracers innerst inne! Så är det bara, tom Valmers hade lallat omkring leende som en fåne efter ett pass på en.

Lallar ända till dårhuset när femte kolven sagt upp sig. :)

\Masonit

1. Tvåtaktsbestyr = roligt
2. Fyrtaktsbestyr = tråkigt. Sepahewe visar musklerna.

Bifogat

• Tvitaktsbestyr.jpg
    Tvitaktsbestyr.jpg
    62.2 KB · Visningar: 145
  • Fytaktsbestyr.jpg
    Fytaktsbestyr.jpg
    61.2 KB · Visningar: 153
Jag har sagt det förut och säger det igen: jag kör vad som helst, men vill inte ägna nätterna åt att skruva. Detta medför att tvåtakt är uteslutet.

Nordgren skrev:
Nä men vem f-n vill meka på nätterna, fast det är rätt trevligt när folk kommer förbi och pratar
Du är ju alltid så glad, fanimej lite tokig tror jag :tungan

Bifogat

• 2004_0814_112314AA.jpg
    2004_0814_112314AA.jpg
    26.3 KB · Visningar: 75
Nr:18 skrev:
Jag har sagt det förut och säger det igen: jag kör vad som helst, men vill inte ägna nätterna åt att skruva. Detta medför att tvåtakt är uteslutet.

Jag har kanske haft tur, men har varit tvungen att skruva/laga/fixa en enda gång under fyra träningar och två race med min 250 racer.

:blah

Nyteknik skrev:
Jag har kanske haft tur, men har varit tvungen att skruva/laga/fixa en enda gång under fyra träningar och två race med min 250 racer.

:blah

Knack knack, ta i trä. Snart kommer generalraset.

McB skrev:
Knack knack, ta i trä. Snart kommer generalraset.

Kanske det. Men att vi som kör 250-racer är tvugna att skruva i tid och otid är inte sant. Har man satt ribban på en nivå där man byter ut slitdelar väldigt tidigt kommer man tillbringa mycket tid knästående vid hojen. Det är inte konstigt. Men om man låter hojen vara skapligt omodifierad och håller sig till det underhåll tillverkaren rekommenderar kan man sköta detta hemma istället för i depån. Så har jag gjort och det har fungerat. Att många 250-förare meckar mycket tror jag beror på att klassen attraherar många som gillar tekniken i dessa hojar.

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back