Vad vet ni om detta: Off the wall - A tribute to Pink Floyd???

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Är det någon som vet om detta är värt att lägga 450:- för en biljett. Står info på deras hemsida, men några recensioner eller kommentarer har jag inte sett. Dessutom så har jag aldrig hört talas om dessa, men det verkar som att dom är stora med tanke på biljettpriset och att dom är ute på en världsturne...

Vet ni nåt??

http://www.off-the-wall.fsworld.co.uk/

juha01 skrev:
Är det någon som vet om detta är värt att lägga 450:- för en biljett. Står info på deras hemsida, men några recensioner eller kommentarer har jag inte sett. Dessutom så har jag aldrig hört talas om dessa, men det verkar som att dom är stora med tanke på biljettpriset och att dom är ute på en världsturne...

Vet ni nåt??

http://www.off-the-wall.fsworld.co.uk/

Brukar coverband vara värda 450 kronor?

Det finns ett brutalt bra svenskt PF-coverband (från Dalarna) som kallar sig för "P. Floyd" och håller i hyllningskvällar som brukar heta "Floydian waves". Jag såg dom i Sundsvall förra året och det var lugnt värt 300 kronor :tummenupp

Chris Ash skrev:
Brukar coverband vara värda 450 kronor?

Det som talar för dom är att dom ska ha en grym show. Det som talar för dom är att pink floyd själva inte kommer att turnera mer som det verkar. Det som talar emot dom är att dom kanske suger riktigt mycket och det vill man ju inte pröjsa 450 pix för...

Jag lyssnade lite på ljudclippen dom hade på hemsan. Det lät ju....... bara FEL! Jag skulle nog inte dega 450:- för dom iaf.

Såg Roger Waters här i Globen för några år sen för 300 pix eller nåt.

Såg Pink Floyd i Rotterdam 1986 (eller 87... eller var det 88).

Behöver jag säga att det va GRIMT!!!!!

mb skrev:
Det finns ett brutalt bra svenskt PF-coverband (från Dalarna) som kallar sig för "P. Floyd" och håller i hyllningskvällar som brukar heta "Floydian waves". Jag såg dom i Sundsvall förra året och det var lugnt värt 300 kronor :tummenupp

Jag hängde utanför en P.Floyd koncert förra sommaren, i Forshaga, Värmland.
Jag ville inte gå in för det var en sån massa tjocka värmlänningar där inne. Men det verkade som att ljusshowen var bra iallafall. Och det lät som det gör på skiva, inte speciellt bra allså.

:3freak

Länk till P Floyd

p-floyd2005.jpg

Fredag 1 Juli - Lördag 2 Juli i Skog (utanför Falun)

Last edited:
Victor skrev:
det lät som det gör på skiva, inte speciellt bra allså.

:3freak
Gillar man inte Pink Floyd så är det givet att man blir missnöjd. Gillar man dom däremot så är det en trevlig hyllning av ett bra band, framfört av skapligt duktiga musiker.

Det kanske är bättre att titta på konserten i Skog istället. Undrar om det är inomhus?? Problemet är att Lisebergshallen ligger 13 minuter härifrån och skog en halv dag....

RoLLER skrev:
Jag lyssnade lite på ljudclippen dom hade på hemsan. Det lät ju....... bara FEL! Jag skulle nog inte dega 450:- för dom iaf.

Såg Roger Waters här i Globen för några år sen för 300 pix eller nåt.

Såg Pink Floyd i Rotterdam 1986 (eller 87... eller var det 88).

Behöver jag säga att det va GRIMT!!!!!

FUSK :fatta!
jag var inte ens född då ffs! :3freak

juha01 skrev:
Det kanske är bättre att titta på konserten i Skog istället. Undrar om det är inomhus?? Problemet är att Lisebergshallen ligger 13 minuter härifrån och skog en halv dag....

Det har alltid hållits i en stor lada, men jag har hört att i år ska det vara utomhuskonsert.

Låter förjävvligt hur som helst.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...