Vad väljer ni?

Båda är bra hojar, svårt val. Beror lite på vad du är ute efter. Om du gillar rå motor karaktär så sukkan . Hondan känns nog smidigare men lite fattigare motor.

Beror lite på vad du vill göra, men båda är kompetenta maskiner. 954:an är fortfarande den bekvämaste sporthoj jag kört (nya BMW:n ligger iof bra till också), grymma bromsar, helt ok chassi. Sukkan är lite råare. Men som sagt, kanonhojar bägge två.

Jag har en 954 2002 och den är skön men ska man köpa tillbehör så finns det jag en uppsjö prylar till Gixxern men till 954:an får man leta som fan.

Som den inbitne Gixxer fan man är så hade jag valt sukkan... Som många andra nämt så är den råare, så de är lite vad man är ute efter för stil och typ som avgör.

Kör själv gixxer 1000, 01:a och tycker den är grym. Dock är min ombyggd till fighter och är nerdrevad 1 kugg fram. Riktigt nöjd med den hojen. Men skulle jag åka med kåpor och välja efter utseende så tycker jag 954:an är snyggare!

Kör själv gixxer 1000, 01:a och tycker den är grym. Dock är min ombyggd till fighter och är nerdrevad 1 kugg fram. Riktigt nöjd med den hojen. Men skulle jag åka med kåpor och välja efter utseende så tycker jag 954:an är snyggare!

Detta är något jag funderar på själv o styrkronan på gsxr är ju mycket enklare att sätta risers på än 954 som är byggd i vinklar uppe på styrkronan. Jävlar vad snygg din fighter är!!:Bugar

Tycker som de flesta att hondan är snyggare men tetade en gsxr 2003 o blev helt kär, så rå motor. Vet att denna årgång år en uppdatering men tydligen skall skillanderna inte vara så jättstora när det gäller karaktären.

Byter jag in mina hojar mot gixxern så får jag en slant emellan men på 954 är det rakt byte.

Det får bli gixxern och kanske göra fighter av den om jag inte orkar med liggandet:-)

Tack för alla svar:tummenupp

Last edited:
Gixxer is the shit! (I cool amerrikannssk tolkning, då). Helt opartiskt uttalande...

Det är hoj som kommer att minnas i historieböckerna vilken helvetesmaskin den var när den kom.
Hondan är... trevlig, för att jag inte kommer på något bättre ord. Lite slätstruken i jämförelse med gixxern.

Design hit och design dit. Ska du lägga massa försäkringspengar för att stå och hänga vid (ett dyrt) fik eller ska du köra? ;-)

Gixxer is the shit! (I cool amerrikannssk tolkning, då). Helt opartiskt uttalande...

Det är hoj som kommer att minnas i historieböckerna vilken helvetesmaskin den var när den kom.
Hondan är... trevlig, för att jag inte kommer på något bättre ord. Lite slätstruken i jämförelse med gixxern.

Design hit och design dit. Ska du lägga massa försäkringspengar för att stå och hänga vid (ett dyrt) fik eller ska du köra? ;-)

Blir nog lite köra mellan fiken åxå:näsblod

Back